منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 345 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901797 نفر

مشاهده شماره خبر7187

عنوانرئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع مدیران گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های کشور : در مازندران هیچگونه موردی از مالاریا وجود ندارد
متن
اجلاس سه روزه مدیران گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های کشور در ساری برگزار شد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در  اجلاس سه روزه مدیران گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های کشور در ساری ، کاهش چشمگیر بیماری های قابل پیشگیري در ايران را نتيجه پوشش بالاي واکسيناسيون کودکان ومادران دانست و آن را از افتخارات ملي کشور بر شمرد .

دکتر موسوی با اعلام  این که در مازندران هیچگونه موردی از مالاریا وجود ندارد افزود : ریشه کنی ، حذف و یا کنترل بیماری هایی نظیر فلج اطفال، کزاز نوزادی، سرخک، سرخجه، دیفتری، سل و مالاریا از طریق فعاليت ‏هايي نظير واکسيناسيون، غربالگري و جمع ‏آوري، ثبت و تجزيه و تحليل اطلاعات بخش سلامت امکان پذير بود و دستاوردهاي کسب شده نتيجه تلاش هاي شبانه روزي اعضاي گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري ها است.

وی با تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت به مردم  اظهار کرد : مطالعات بین المللی نشان داده که یک دلار سرمایه گزاری در واکسیناسیون ۱۶ الی ۴۴ دلار فائده اقتصادی خواهد داشت و از ۲.۵ میلیون مرگ کودک در جهان جلوگیری می کند.

وی همچنین با اشاره به انتشار برخی مطالب غیر علمی از سوی برخی افراد بی خرد در فضای مجازی و ترساندن مردم از تزریق واکسن برای کودکانشان ، با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون در برابر بیماری های واگيردار از والدين خواست تا از سلامت کودکان خود غافل نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخشی دیگر از سخنانش با  اشاره به این که دنیا به سمت تأمین بهداشت روان معطوف شده است  و تحقیقات نیز نشان می‌دهد که بسیاری از بیماری‌های جسمی ریشه روانشناختی دارند اظهار کرد: امروزه بخش بزرگي از زندگي جامعه را  تنش هاي رواني اشغال کرده و ما بايد آنها شناسايي و راههاي مقابله و کاهش آنها را بياموزيم .

 utled-1.jpg
 
تاریخ درج1397:10:11
کلمات کلیدی
بازدید324
گروهاخبار عمومي