منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 188 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901640 نفر

مشاهده شماره خبر7202

عنوانتسهیل فرایندهای واردات مواد اولیه غذایی با سامانه TTAC/ به‌روزرسانی قوانین و ضوابط حاکم بر صنعت غذا
متن

مدیرکل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سامانه TTAC بسیاری از فرایندهای مربوط به صدور و نظارت مجوز واردات مواد اولیه صنایع غذایی را کاهش داده است.

 

به گزارش ایفدانا، وحید مفید در مورد میزان رعایت قوانین مربوط به فرآورده‌های دامی و گیاهی توسط تولیدکنندگان، گفت: قانون نظارت مواد خوردنی و آشامیدنی بخشی از کنترل را به عهده دارد و بخش دیگری از نظارت توسط سازمان‌هایی مانند سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه نظارت در دنیا از «مزرعه تا سفره مدنظر» است، خاطرنشان کرد: کنترل یک محصول غذایی باید از خاک و آبی که کشت و آبیاری می‌شود تا نوع کود و سم باید تحت کنترل باشد. برای اجرای این کار به سیاست‌گذاری واحد نیاز داریم و اگر این امر محقق شود می توانیم ادعا کنیم محصولی را که از هر حیث سالم و کیفی است، تولید کردیم.

 

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، سازمان غذا و دارو، در مورد رفع مشکلات صنعت غذا گفت: ازجمله مشکلات این صنعت؛ موانع بوروکراسی و کاهش زمان فرآیند نظارت است که سازمان غذا و دارو از سال‌های گذشته برای ساماندهی و سهولت واردات، سامانه  ttac را راه‌اندازی کرد.

 

وی تصریح کرد:  با تفویض اختیار به همه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، تقریباً تمام تولیدکننده‌های دارای مجوز داخل و هر کارخانه‌ای در هر استان، می‌تواند به اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و امور خود را انجام دهد.

 

مدیرکل دفتر فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی اظهار کرد: برای مسائل مربوط به واردات مواد اولیه نیز به‌منظور کاهش بوروکراسی، امور به‌صورت الکترونیکی با سامانه ttac  انجام می‌شود؛ همچنین به‌روزرسانی قوانین و ضوابط حاکم بر صنعت غذا و نزدیک شدن به قوانین کشورهای مترقی‌تر و پیشرفته‌تر در دستور کار سازمان غذا و دارو  قرار دارد.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:10:18
کلمات کلیدی
بازدید312
گروهاخبار عمومي