منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 499 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891529 نفر

مشاهده شماره خبر7220

عنوانممنوعیت واردات 46 قلم مکمل تغذیه‌ای/ عرضه مکمل‌ها بدون نیاز به نسخه
متن

مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه واردات مکمل‌های تغذیه‌ای مشابه تولید داخل ممنوع است، گفت: واردات 46 قلم از مکمل‌هایی که مشابه تولید داخل هستند، ممنوع است.

 

مهناز خانوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایفدانا با اشاره به اینکه برای واردات مکمل‌های تغذیه‌ای یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد اما واردات آن‌ها ممنوع نیست، اظهار کرد: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت واردات مکمل‌های دارای مشابه داخلی که شامل ۴۶ قلم بوده و اجازه ثبت فراورده‌های وارداتی مشابه داده نشده است.

 

وی در مورد کنترل سقف قیمت‌های مکمل‌ها نیز توضیح داد: سندیکا و اتحادیه های مرتبط در زمینه نظارت بر قیمت مکمل‌ها با سازمان غذا و دارو همکاری می‌کنند. سازمان غذا و  دارو همچنین در زمینه مصرف مکمل‌ها نیز، در حوزه کنترل کیفیت فرآورده‌ها مداخله می‌کند. اما نحوه مصرف عملاً جزو وظایف این  سازمان نبوده و به حوزه سلامت و درمان مرتبط است.

 

وی با اشاره به اینکه  مطابق ماده ۱۲ آیین‌نامه ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای، توزیع این فرآورده‌ها صرفاً از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده دارای مجوز سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد، عنوان کرد: عرضه مکمل‌ به مصرف‌کننده صرفاً از طریق داروخانه و بدون نیاز به نسخه پزشک انجام می‌شود./

تاریخ درج1397:10:29
کلمات کلیدی
بازدید323
گروهاخبار عمومي