منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 306 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899146 نفر

مشاهده شماره خبر7232

عنوانرنگهای " تاتو " هیچگونه مجوزی ندارند
متن

مدير كل فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو اعلام کرد که تاکنون هیچگونه مجوزی برای تولید و واردات رنگ های تاتو صادر نشده است.

 

به گزارش ایفدانا دكتر عبدالعظيم بهفر مدير كل فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو اعلام نمود:هر چند آمار دقيقي از افراد داراي تاتو در ايران مشخص نيست ، اما متاسفانه امروزه شاهد گرايش بيش از بيش برخي از جوانان به اين نوع از تغيير در ظاهر بدن هستيم . هرچند از سوي اين اداره كل تا كنون هيچگونه مجوزي براي توليد رنگ اين فرآورده صادر نشده متاسفانه شاهد رواج مصرف آن در سطح جامعه به صورت غير قانوني مى باشيم .

دكتر بهفر با اشاره به احتمال بالاي سرطان زايي و خطرات و مشكلات عديده ممكن در حين انجام آن ذكر نمود ، رنگهاي فوق مي توانند حاوي فلزات سنگين و مواد شيميايي بسيار خطرناكي باشند كه ممكن است سلامت فرد مصرف كننده را در دراز مدت با تهديدات جدي روبرو نمايد .

مدير كل فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو ضمن هشدار ويژه به متخلفين عرضه و بكارگيري اين محصولات از خانواده و عموم مردم خواست تا از انجام چنين اعمال خطر آفرين و تهديد كننده سلامت جدا پرهيز نمايند .

دكتر بهفر افزود براي صدور مجوز هاي واردات و توليد رنگهاي مورد نظر بر اساس الگوها و استاندارد هاي جديد بين المللي لازم است تا آزمايشات متعدد و چند مرحله اي را براي عدم وجود مواد سمي يا ايجاد سميت در بدن بگذرانند كه هنوز شركتي از این اداره کل مجوز نگرفته است .

 
 
  •  
تاریخ درج1397:11:09
کلمات کلیدی
بازدید322
گروهاخبار عمومي