منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 17 نفر
بازدید امروز: 70 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891100 نفر

مشاهده شماره خبر7249

عنوانرئیس سازمان غذا و دارو خبرداد تولید ۷۵۰۰ قلم دارو در کشور/ حمایت سازمان غذا و دارو از کارخانه‌های تازه تاسیس
متن

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ۵۵۰ قلم دارو در داخل کشور تولید می‌شد، گفت: امروز ۷۵۰۰ قلم دارو در کشور تولید می شود و تنها 3 درصد از نیاز بازار دارویی کشور وارداتی است.

 
 

به گزارش ایفدانا، دکتر مهدی پیرصالحی در مراسم افتتاح سایت کارخانه رفسنجان دارو گفت: کشور و ملت ایران پس از انقلاب همواره شرایط سختی را تجربه کرده اند که یکی از آنها در سال‌های دفاع مقدس بود، اما داروسازان و پزشکان نشان دادند که می توانند مسائل مربوط به سلامت را کشور را اداره کنند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب ۲۱۰۰ قلم دارو در کشور وجود داشت که ۱۳۰۰ قلم آن وارداتی، ۳۰۰ تا ۴۰۰ قلم دارو تحت لیسانس و ۵۵۰ قلم دارو توسط شرکت های داروسازی داخل تولید می‌شد، اما امروز علی‌رغم تحریم‌هایی که در دوران متعدد وجود داشت، اکنون ۱۰هزار قلم دارو در بازار دارویی کشور وجود دارد.

به گفته معاون وزیر بهداشت ۷ هزار و ۵۰۰ قلم از بازار دارویی کشور، تولید داخل و ۲۵۰۰ قلم دارو خارجی است که تنها ۳ درصد از بازار کشور را تشکیل می‌دهد و عمده نیاز بازار توسط کارخانه داروسازی داخلی تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ کارخانه داروسازی در کشور فعال است و حدود ۳۰ شرکت داروسازی نیز به صورت قراردای داروی خود را در این کارخانه ها تولید می‌کنند.

دکتر پیرصالحی تصریح کرد: فعالیت این تعداد کارخانه داروسازی این نوید را می‌دهد که ما می‌توانیم در شرایط سخت از تأمین داروهای اساسی اطمینان داشته باشیم، اگرچه تحریم‌ها باعث ایجاد کمبودهایی می‌شود، اما دشمن نمی تواند دست ما را ببندد چراکه اساسی ترین داروها به کمک دلسوزان این عرصه، حتی در سخت‌ترین شرایط تولید می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح کارخانه های متعدد هستیم که نشان می‌دهد تحریم‌ها نمی‌تواند مانع از پیشرفت ما در عرصه داروسازی شود؛ افتتاح کارخانه های داروسازی علی‌رغم خودکفایی باعث ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان تحصیل کرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای برتر در حوزه تولید داروهای بایوتکنولوژی است، عنوان کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیانی که راه‌اندازی شده‌اند عمدتاً در تولید داروهای هایتک فعالیت دارند، باید تلاش کنیم به سمت تقویت این شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنیم.

دکتر پیرصالحی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر کارخانه‌های داروسازی در مشهد و همدان افتتاح شد و امروز نیز شاهد افتتاح کارخانه داروسازی دیگری در کرمان هستیم. سازمان غذا و دارو حتما کمک خواهد کرد تا پروانه های مورد نیاز این کارخانه‌ها با سرعت بیشتر و خارج از نوبت بررسی شود، امیدواریم این کارخانه‌ها نیز برای آینده تولید داروهای هایتک را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عمده تمرکز کارخانه های داروسازی در تهران و شهرهای بزرگ است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افتتاح این کارخانه در کرمان با توجه به زیرساخت‌های مناسب این استان شاهده تبدیل آن به عنوان یکی از قطب های داروسازی کشور باشیم.

 
 
تاریخ درج1397:11:21
کلمات کلیدی
بازدید298
گروهاخبار عمومي