منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 8 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 898848 نفر

مشاهده شماره خبر7252

عنوان کارشناس ارشد تغذیه و بیوشیمی معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی گفت: بهترین نوشیدنی بعد از بیدار شدن از خواب، آب است
متن

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی:

مهندس ناصر غضنفری راد کارشناس ارشد تغذیه و بیوشیمی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در مصاحبه با برنامه رادیوئی سلام یاشاییش صدا و سیمای استان در خصوص راهکارهای ترغیب کودکان به صرف صبحانه تصریح کرد: برای افزایش اشتهای صرف صبحانه در کودکان و دانش آموزان باید در محتوای صبحانه تنوع ایجاد نمود. به عنوان مثال می توان بجای صبحانه  سرد از غذاهای گرم مانند خوراک عدسی به همراه تکه های سیب زمینی و چاشنی و یا سایر خوراکی های سبک نظیر انواع بورانی (مثل اسفناج) به همراه ادویه جات مختلف استفاده کرد و یا در کنار صبحانه سرد مانند نان و پنیر، از گوجه و خیار و یا چای شیرین برای ایجاد تنوع استفاده نمود. در ضمن باید توجه داشت که استفاده از غذای گرم به معنی خوردن غذای مانده از وعده‌های قبلی (شام) به عنوان صبحانه نیست چرا که در این صورت دانش آموز احساس سنگینی نموده و در دراز مدت موجب سوء هاضمه خواهد شد.

مهندس غضنفری راد در ادامه در خصوص اهمیت نوشیدنی ها در وعده صبحانه گفت: بهترین نوشیدنی بعد از بیدار شدن از خواب آب می‌باشد چرا که باعث تحرک دستگاه گوارش گردیده و ایجاد اشتها برای صبحانه را باعث می‌شود. در فصل امتحانات برخلاف تصور عموم که توصیه به نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌کنند از جمله قهوه و نسکافه؛ باید گفت: این نوشیدنی در کوتاه مدت باعث افزایش نسبی سطح هوشیاری و رفع خواب آلودگی می‌کند ولی در دراز مدت اثر عکس داشته و به مرور از تمرکز فرد می‌کاهد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر نوشیدن آب، می‌تواند از آب میوه جات تهیه شده در خانه استفاده کرد.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:11:21
کلمات کلیدی
بازدید304
گروهاخبار عمومي