منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 486 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891516 نفر

مشاهده شماره خبر7253

عنوانمعاون غذا و دارو اراک؛ کیفیت مناسب داروهای ساخت داخل
متن

دکتر علیمرادیان اعلام کرد:باید به تدریج فرهنگسازی شود که داروی ایرانی هم مانند داروهای خارجی با کیفیت است و با رویکرد حمایت از کالای داخلی اوضاع معیشت مردم بهتر می شود و اشتغال جوانان بهبود می‌یابد و به طور حتم حرکت در این مسیر بهبود کلی وضعیت کالاهای دارویی و غذایی را به همراه خواهد داشت.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana،دکتر عباس علیمرادیان: در گفتگو با روابط عمومی معاونت غذا و دارو اظهار داشت: از دیدگاه اجتماعی و عدالت در هیچ کجای دنیا نمی توان داروی مورد نیاز بیمار را در اختیارش قرار نداد و به جای آن از داروی دیگری استفاده کرد زیرا عدالت در سلامت به معنای آزادی در انتخاب است.

وی خاطرنشان کرد:به همین منظور و با توجه به اینکه داروهای تولید داخل نیز استاندارهای لازم را دارا بوده و آزمایشات ضروری جهت بررسی اثر بخش و امنیت بر روی انها صورت گرفته است در اغلب موارد می تواننند جایگزین داروهای وارداتی و برند برای درمان بیماران گردند و استفاده از داروهای وارداتی فقط به مواردی محدود گردد که دارو مشابه تولید داخل نداشته و یا به دلایل علمی ثبت شود که بیمار نیاز به نوع وارداتی خاصی دارد.

دکتر علیمرادیان تصریح کرد: باید به تدریج فرهنگسازی شود که داروی ایرانی هم مانند داروهای خارجی با کیفیت است.

معاون غذا و دارو اراک اذعان داشت: یکی از فاکتورهای مهم در تأثیر درمان ذهنیت درمانی بیمار است یعنی بیمار باید پزشک معالج خود را در راستای تجویز دارو و روند درمان قبول داشته باشد در غیر این صورت امکان نگرفتن درمان خوب وجود دارد.

دکتر علیمرادیان افزود: در راستای تقویت تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور امسال از سوی مقام معظم رهبری سال "حمایت از کالای ایرانی" نام‌گذاری شده است. لذا در این راستا مجموعه تولیدات دارویی و مواد غذایی به طور مستقیم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و انتظار است که در راستای تحقق این هدف کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و صنایعی که با مشکل مواجه هستند، با رونق تولید همراه شوند و با ظرفیت کامل به چرخه تولید برگردند.

 
تاریخ درج1397:11:21
کلمات کلیدی
بازدید305
گروهاخبار عمومي