منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 277 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901188 نفر

مشاهده شماره خبر7255

عنوانمعاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران : برگزاری دوره آموزشی مراقبین سلامت به مناسبت پویش ملی مبارزه با سرطان توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران
متن

به همت واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دوره آموزشی برای مراقبین سلامت مدارس متوسطه منطقه 9 آموزش و پرورش روز چهارشنبه 17 بهمن 1397 در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش منطقه 9 برگزار گردید.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران - به همت واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دوره آموزشی برای مراقبین سلامت مدارس متوسطه منطقه 9 آموزش و پرورش روز چهارشنبه 17 بهمن 1397 در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش منطقه 9 برگزار گردید.

سرطان یکی از مشکلات نظام سلامت در ایران است که مبارزه با آن، نیازمند برنامه ریزی مسئولین و جلب مشارکت مردم می باشد. به همین منظور، و به مناسبت پنجمین دوره "پویش ملی مبارزه با سرطان"، فعالیت های یکپارچه ای در سطح دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و در دستور کار قرار گرفته اند.

دکتر حمیدی  کارشناس واحد تحقیق و توسعه پیرامون برنامه های این پویش، قابل پیشگیری بودن سرطان، عوامل خطرساز مانند ایدز و ویروس پاپیلومای انسانی ایراد سخن نمودند. وی یادآور شد تشخیص زودهنگام سرطان در پیشگیری از وخامت بیماری، شروع به موقع درمان، افزایش عمر سالم و بهبود کیفیت زندگی بسیار موثر است.

باتوجه به جایگاه مهم آموزش و اطلاع رسانی،  همکاری  دانشگاه ها و مراقبین سلامت مدارس متوسطه می تواند در آگاه سازی جوانان و نوجوانان بسیار موثر واقع شود. بخش دوم این جلسه آموزشی به مبحث مصرف داروهای بدون نسخه (OTC)، عوارض مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و کورتیکوستروئیدها اختصاص یافت.

در این دوره پمفلت های آموزشی  با عناوین "مقاومت آنتی بیوتیکی"، "مصرف داروهای OTC در دوران بارداری و شیردهی" و  تراکت با موضوعات "سرطان زنان، قابل پیشگیری" و "تداخل استعمال دخانیات و دارو"  بین مراقبین سلامت مدارس جهت اطلاع و استفاده توزیع شد.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:11:22
کلمات کلیدی
بازدید311
گروهاخبار عمومي