منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 87 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891117 نفر

مشاهده شماره خبر7262

عنوانوضعیت تجهیزات پزشکی بحرانی نیست/ لزوم فعالیت متمرکز اداره تجهیزات پزشکی در سازمان غذا و دارو
متن

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تشدید تحریم‌ها در سال جاری، گفت: خوشبختانه امروز وضعیت تأمین تجهیزات پزشکی در کشور بحرانی نیست.

 


به گزارش ایفدانا، دکتر مهدی پیرصالحی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تجهیزات پزشکی با تقدیر از خدمات شایسته دکتر مسائلی، گفت: اگرچه تحریم‌ها از ابتدای سال تشدید شد اما با زحمات دکتر مسائلی و تیم همراه در شرایط سخت امروز، وضعیت تجهیزات پزشکی بحرانی نیست.

 وی افزود: امیدواریم با تلاش مهندس صفوی و هماهنگی با سازمان غذا و دارو، مدیران و کارشناسان مجموعه این شرایط حفظ‌شده و بتوانیم از این دوره سخت گذر کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به علت تغییرمدیریتی در این حوزه، عنوان کرد: معتقدیم مجموعه سازمان غذا و دارو باید به‌صورت منسجم عمل کند، هیچ امتیازی بین دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد و هر دو برای بیمارستان‌ها مهم است؛ چراکه در صورت ایجاد مشکل در هرکدام از آن‌ها، درمان و سلامت با مخاطره مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: برای مدیریت واحد و هماهنگی بیشتر با نهادهای بیرونی خواستیم این نهاد به‌صورت منسجم در دل سازمان غذا و دارو باشد که نظر وزیر بهداشت نیز همين بود

به گفته وی مهندس صفوی تجربه مدیریت در این حوزه را داشته که امیدواریم با استفاده از تجربیات گذشته بتوانند به‌صورت منسجم این اداره کل را راهبری و شرایط را بهتر از پیش رقم بزند.

دکتر پیرصالحی گفت:  تعویض مدیریت به معنای تعویض سیستم‌های پایه‌گذاری شده نیست و تمام‌کارهای خوب باید با جدیت دنبال شده و نقاط قوت تقویت شود. همه ما باید بدانیم برای بیماران و نظام سلامت کار می‌کنیم و باید از حواشی و جوانب دوری کرده تا بتوانیم مؤثر باشیم.

در ادامه دکتر رضا مسائلی با اشاره به وضعیت تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی مصرف و ۲۸۰ هزار قلم کالا تجهیزات پزشکی در کشور به ثبت رسیده است، بازار آن بالغ‌بر ۲ و نیم میلیارد دلار در سال بوده و قریب به ۲۲۰۰ و شرکت و هزار تولیدکننده در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته زیرساخت‌های مناسبی از قبیل راه‌اندازی سامانه توزیع، احیاء برند Imed و زیرساخت‌هایی از قبیل کمیته و سامانه تخصیص ارز ایجادشده است.

در ادامه سید حسین صفوی، مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: باید در این دوره سعی کنیم به امور سرعت بخشیده و ضمن کاستن از حواشی به مسائل اصلی بپردازیم.

 به گفته وی تأمین کالاهای پزشکی از تولیدکنندگان داخل و در مواردی از طریق واردات صورت خواهد گرفت.

 
 
تاریخ درج1397:11:27
کلمات کلیدی
بازدید291
گروهاخبار عمومي