منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 474 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901385 نفر

مشاهده شماره خبر7275

عنوانبه میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزاری همایش معاونین غذا و دارو و رؤسای آرایشی و بهداشتی سراسر کشور
متن

همایش معاونین غذا و دارو و رؤسای آرایشی و بهداشتی سراسر کشور با هدف یکسان سازی سیاستها و برنامه های سازمان غذا و دارو و معاونت های غذا و دارو سراسرکشور برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ایفدانا از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ همایش معاونین غذا و دارو و رؤسای آرایشی و بهداشتی سراسر کشور یک شنبه 5 اسفند 97 با حضور دکترپیرصالحی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه تهران، مدیران کل سازمان غذا و دارو  و سایر معاونین و مدیران غذا و دارو سراسر کشور با هدف یکسان سازی سیاستها و برنامه های سازمان غذا و دارو و معاونت های غذا و دارو سراسرکشور در محل سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدا دکتر پیر صالحی ضمن خیر مقدم و تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در خصوص تفویض امور اجرایی، تقویت پتانسیل بیرونی، پاسخگو بودن، شفاف بودن در مسائل مالی و کمیسیون ها، یکپارچگی سازمان، ملحق شدن مجدد اداره تجهیزات پزشکی به سازمان و معاونت های غذا و دارو دانشگاه سخنرانی کرد.
وی در ادامه گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری تمام سازمان ها در سراسر کشور باید از طریق سامانه به یکدیگر متصل شوند تا از روند قاچاق دارو و ... جلوگیری بعمل آید.
دکتر پیرصالحی سپس افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور و کمبود ارز با کمبود دارو مخصوصا در بیمارستان ها مواجه خواهیم شد که با کمک هم می توانیم این کمبودها را جبران کنیم.
معاون وزیر در پایان از میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران و حضور سایر معاونت های غذا و دارو در این همایش تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه دکتر سخاجو معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو به ارائه مطالبی در خصوص تخصیص اعتبار به معاونت های غذا و دارو در سال جاری پرداخت.
دکتر بهفر مدیر کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی به تشریح سیاست اداره کل آرایشی و بهداشتی پرداخت و گفت: برنامه ریزی برای ایجاد ارتباطی سازنده با مراکز برای همسویی فی مابین صنعت، تولید، اشتغال زایی و صادرات و بهره گیری از تحقیقات صورت گرفته در حال انجام می باشد.
وی ادامه داد: مطالعه و برنامه ریزی جهت صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه صورت گرفته است؛ و کارگاه های آموزشی در حوزه آرایشی و بهداشتی که به صورت مجازی در اختیار کاربران قرار داده شود لازم و ضروری دانست.
همچنین افزود: تشکیل میز و یا اتاق فکر آرایشی و بهداشتی؛ چه در بحث تولید و بهداشت در حوزه واردات و تولید داخل برای رسیدن به یک نظر مشترک از نیازهای مهم کشور می باشد.
مهندس مهدی زاده مدیر کل برنامه ریزی، بودجه و مدیریت عملکرد سازمان غذا و دارو گزارشی ازارزیابی عملکرد و برنامه عملیاتی مشترک ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی، شاخص های جدید ارزیابی عملکرد معاونت های غذا و دارو در سالجاری، رتبه بندی معاونت های غذا و دارو در سامانه ارزیابی عملکرد سال 96، مقایسه برنامه عملیاتی سال 97  و 98 به تفکیک حوزه ها، اهداف کلی پیشنهادهای وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرتبط با سازمان غذا و دارو  پرداخت و گفت : مدیران ارزیابی عملکرد را جدی بگیرند.
در ادامه مهندس مهدیزاده طبق نمودار به رتبه بندی معاونت های غذا و دارو سراسر کشور در سامانه ارزیابی عملکرد  و معرفی معاونت های برتر در گروه A پرداخت و با اهدای لوح از این معاونت ها قدردانی بعمل آمد.
همچنین دکتر خانوی مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل و دکتر خیراندیش مدیرکل نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت، برنامه های اداره کل مربوطه را ارائه دادند.
همچنین در پنلی دکتر عبده زاده مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل، مهندس صفوی مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی و دکتر مفید مدیر کل امور فرآورده های خوردنی و آشامیدنی سازمان غذاو دارو سخنرانی کردند.
 دکتر عبده زاده در خصوص چالش های فراتر از تحریم به بحث مشکلات نقدینگی، مشکلات اقتصادی و ارزی، ضعف هماهنگی و نظارت و کمبودهای دارویی و لوازم پزشکی به اقدامات اساسی با جدول مصوبات ارزی و جدول اولویت بندی ارزی توضیحاتی را ارائه داد.
همچنین در خصوص گزارش کمبود دارو در سال آینده و تدوین سناریوهای جایگزین در مواقع بحرانی، وضعیت تأمین ارز، ثبت سفارش سال 97 توضیحات کاملی برای حاضرین ارائه داد و از برنامهای سال 98 به تفویض اختیار به دانشگاه ها، معرفی افراد به سازمان برای آموزش و تفویض اختیار به NGO اشاره کرد.
گفتنی است در این همایش: دکتر پرهام فر مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص قاچاق کالاهای آرایشی و بهداشتی، دکتر رامهرمزی سرپرست اداره تعیین و تدوین ضوابط و امور سامانه ها و استانها در مورد ضوابط شرکت های پخش فرآورده های آرایشی و بهداشتی و راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و مهندس موسوی زاده کارشناس امور ارزیابی تولید فرآورده های  آرایشی و بهداشتی از نتایج پایش محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه توضیحاتی را ارائه دادند.
توضیح اینکه: معاون غذا و دارو قزوین، آذربایجان غربی، کردستان، آبادان و یزد به ارائه گزارشی از عملکردهای جدید معاونت پرداختند.

 

 
تاریخ درج1397:12:05
کلمات کلیدی
بازدید332
گروهاخبار عمومي