منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 185 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902224 نفر

مشاهده شماره خبر7286

عنوانکارشناس مسئول نظارت بر داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول: فروش داروهای ترکیبی و دست‌ساز در عطاری ها ممنوع است
متن

کارشناس مسئول نظارت بر داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول تأکید کرد:تهیه و توزیع داروهای ترکیبی و دست‌ساز مثل داروهای چاقی و لاغری، ترک اعتیاد و افزایش قوای جنسی در عطاری ها ممنوع می باشد.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana ،به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو،الناز بهروز،اظهار داشت:متأسفانه تصوری كه به اشتباه بین مردم رایج شده این است که داروی گیاهی اگر فایده نداشته باشد،ضرری هم ندارد. در واقع طبیعی بودن دارو را دلیلی برای بی‌ ضرر بودن آن می ‌دانند.اما واقعیت این است كه مصرف بی رویه داروهای گیاهی به ‌تنهایی یا همراه با داروهای شیمیایی می ‌تواند عوارض جانبی خطرناكی داشته باشد. 

دکتر بهروز ادامه داد:اگرچه گیاهان دارویی منشأ طبیعی دارند و در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض کمتری ایجاد می‌کنند.واقعیت این است که مصرف بی‌رویه یا غیرعلمی برخی از گیاهان دارویی و یا داروهای گیاهی می‌تواند موجب عوارض ناخواسته و حتی مسمومیت‌های شدید شوند، علاوه بر این ممکن است تداخل های جبران ناپذیری با داروهای شیمیایی داشته باشند.

وی افزود:کلیه افراد جامعه باید بدانند که داروها و عصاره‌های گیاهی به هر روشی که تهیه شوند مفید و قابل استفاده نیستند.بسیاری از گیاهان اگر به‌روش درست فرآوری نشوند ممکن است مواد مؤثر و ترکیبات مفید خود را از دست بدهند و مصرف کننده را دچار عارضه کنند. 

این پزشک داروساز تأکید کرد: اگر فردی در حال استفاده از یک داروی خاص تحت نظر پزشک باشد، باید قبل از استفاده از مکمل یا داروی گیاهی با پزشک معالج خود مشورت نماید.

وی اضافه کرد:باید روی بسته بندی گیاهان دارویی اطلاعاتی مانند نام گیاه، بخش مورد استفاده، تاریخ تولید، تاریخ بسته بندی، وزن، تاریخ انقضاء، شماره پروانه و نام شرکت تهیه کننده درج گردد. 

در پایان دکتر بهروز توصیه کرد:مصرف گیاهان دارویی نیز همانند داروهای شیمیایی باید با آگاهی و پس از اطلاع از سازوکار عمل آنها باشد، به ویژه در مورد کودکان، مادران باردار و سالمندان مصرف این گیاهان باید با احتیاط بیشتری همراه باشد.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:12:12
کلمات کلیدی
بازدید332
گروهاخبار عمومي