منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 211 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899051 نفر

مشاهده شماره خبر7289

عنوانراه تامین و دسترس بودن دارو، حمایت از تولید داخل است
متن

رئیس سازمان غذا و دارو از تولید 120 قلم داروی جدید تولید داخل و ورود آنها به بازار دارویی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی کشورها مواد اولیه دارویی را تحت لیسانس ایران تولید می‌کنند و حال باید به سمتی رویم که داروهایمان یا به صورت تحت لیسانس در کشورهای دیگر تولید شوند و یا آنها را صادر کنیم.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از وبدا، دکتر پیرصالحی در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر صنعت دارویی کشور و معرفی محصولات جدید در سال گذشته با تاکید بر این که صنعت داروی کشور، باعث افتخار است، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، صنعت داروی کشور شاید تنها ۲۵ درصد نیاز کشور را تامین می کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان‌جنگ تحمیلی، کارخانحات دارویی به بهره برداری رسید. 

 
رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت با بیان این که سال ۹۷ یکی از سال های سخت برای صنعت کشور بوده است، گفت: علی رغم مشکلات موجود در حوزه تولید دارو، اما کمترین کمبود اقلام دارویی مربوط به داروهای تولید داخل  بوده است.
 
دکتر پیرصالحی تاکید کرد: در شرایط حساس و تحریم ها با تقویت و توان تولید داخل می توانیم مانع بروز مشکلات دارو در داخل کشور شویم و برای شش ماهه اول سال ۹۸ کمترین کمبود دارویی را داریم.
 
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به رشد صنعت دارو در بخش تعداد کارخانجات صنایع دارویی، گفت: همچنین توانسته ایم در حوزه های جدید دارویی پیشرفت داشته باشیم و امروز داروی تولید داخل، با کمترین ارز می تواند عمده نیاز کشور را تامین کند و خوشبختانه مردم را بدون دارو نگذاشته ایم. 
 
دکتر پیرصالحی با بیان اینکه حامی صنعت داخل بودن از افتخارات است، گفت: سازمان غذا و دارو به عنوان متولی سلامت و کیفیت دارو‌، می داند که راه تامین و دسترس بودن دارو، حمایت از تولید داخل است. 
 

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر این که نباید کیفیت را فدای قیمت کرد گفت: باید به سمتی پیش رویم که بتوانیم تمام داروهای موجود در بازار جهانی را خودمان تولید کنیم و در کنار این مسائل بابد داروی تولیدی، تمام شاخص های کیفی را داشته باشد و بتواند به نظام سلامت کمک کند و باید از بومی شدن در صنعت دارو ‌خارج شویم‌ و صنعت دارویمان را جهانی کنیم./

 
 
  •  
تاریخ درج1397:12:12
کلمات کلیدی
بازدید336
گروهاخبار عمومي