منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 46 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898591 نفر

مشاهده شماره خبر7293

عنواناولتیماتوم انجمن داروسازان ایران به سازمان‌های بیمه‌گر/ دردسرهای بیمه سلامت برای داروخانه‌های تازه تاسیس
متن
اعضای هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران با انتقاد از وضعیت پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کردند ادامه این روند داروخانه‌ها را با خطر ورشکستگی مواجه خواهد کرد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌ نشست خبری انجمن داروسازان ایران با هدف بررسی مشکلات داروخانه‌های کشور و مطالبات آنها از سازمان‌های بیمه‌گر در محل انجمن داروسازان ایران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رهبر مژدهی‌آذر عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها مشکلات زیادی را برای داروسازان ایجاد کرده است، گفت: اگر سازمان‌های بیمه‌گر به تعهدات خود عمل نکنند به دلیل اینکه داروخانه‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است دارو را فقط به صورت نقدی به فروش برسانیم.

وی افزود: ما تا جایی که توانسته‌ایم با سازمان‌های بیمه‌گر مدارا کردیم اما امروز داروخانه‌ها دیگر توان ادامه همکاری در این شرایط را ندارند.

محمدباقر ضیا رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به مشکلاتی که سازمان‌های بیمه‌گر برای داروخانه‌ها ایجاد کرده‌اند،توضیح داد:‌این مشکل دیرینه بالاخره باید در نقطه‌ای تمام شود. داروسازان کشور تا کنون نجابت و دلسوزی خود را نشان داده‌اند اما متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر تصور می‌کنند سرمایه داروخانه‌ها بی‌نهایت است و اهمیتی برای پرداخت مطالبات آنها قائل نمی‌شوند.

وی افزود: داروخانه‌ها از محل فروش داروهای خارجی ۱۰ درصد و از طریق فروش داروهای تولید داخل ۱۵ درصد سود می‌کنند که با توجه به هزینه‌های داروخانه، اجاره داروخانه و حقوق پرسنل ادامه کار با شرایطی که بیمه‌ها برای ما به وجود آوردند، دشوار است.

رئیس انجمن داروسازان ایران خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها برای جبران کمبود نقدینگی خود مجبور به گرفتن وام‌هایی با سود ۲۰ درصد از بانک‌ها شده‌اند و تا این مرحله توانسته‌اند خود را سرپا نگه دارند اما اکنون این مشکلات کمرشکن شده و عملا بسیاری از داروخانه‌ها نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند.

ضیا تصریح کرد: به سازمان‌های بیمه‌گر اولتیماتوم می‌دهیم و در تاریخ ۱۵ اسفند ماه همکاران ما با مراجعه به دفاتر تامین اجتماعی در سراسر کشور خواستار تحقق مطالبات خود خواهند شد و امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر با ما همکاری لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر نه تنها مشکلات اقتصادی زیادی را برای داروخانه‌ها ایجاد کرده است بلکه سلامت مردم را با اختلال مواجه می‌کند.

جلیل سعیدلو عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها از نقطه تعادل اقتصادی خارج شده‌اند و اگر به فریاد آنها نرسیم با ورشکستگی مواجه خواهند شد. باید توجه کنیم که تعداد داروخانه‌ها در حال افزایش است اما گردش مالی آنها روز به روز کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه رابطه داروخانه‌ها با سازمان‌های بیمه‌گر به رابطه‌ای ارباب رعیتی تبدیل شده است،‌گفت:‌ اگر ما لیست بیمه خود را با تاخیر به سازمان‌های بیمه‌گر ارجاع دهیم، جریمه می‌شویم اما آنها ماه‌هاست که مطالبات ما را پرداخت نکرده‌اند.

حمید خیری مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران افزود: وضعیت اقتصادی و پرداختی داروخانه‌ها امروز در شرایطی است که آنها توان بازپرداخت وام‌های دریافتی از بانک‌ها را ندارند و شاهد حضور داروخانه‌داران در راهروهای دادگستری هستیم.

وی افزود: امروزه قرارداد بیمه‌ها نیز تغییرات زیادی داشته و در یکی از استان‌ها بیمه سلامت اعلام کرده است که برای پرداخت‌ها سقف تعیین می‌کند.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروخانه‌ها به الزامات قانونی پایبند نیستند، گفت: هر چه پرداخت‌های بیمه‌ای با تاخیر مواجه شود پتانسیل ارائه خدمات نیز کاهش خواهد یافت.

حفیظ‌الله پورحیدر بازرس هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به تاخیر چند ماهه سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها گفت:‌این مشکلات در مناطق محروم بیشترین آسیب را به داروخانه‌ها وارد می‌کند و داروخانه‌ای که وظیفه ارائه خدمات  دارویی را دارد دچار چالش شده است. همچنین از دیگر مشکلات داروخانه‌های جدیدالتاسیس قرارداد نبستن سازمان بیمه سلامت با آنها است که این موضوع منجر به آسیب رسانی به سلامت مردم خواهد شد.

مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران نیز در پایان این جلسه به تشریح وضعیت بدهی بیمه‌ها پرداخت و توضیح داد: بیمه سلامت تا پایان شهریور ماه و بیمه تامین اجتماعی تا پایان مرداد ماه بدهی‌های خود را به داروخانه‌ها پرداخت کرده‌اند و اکنون که در روزهای پایانی سال قرار داریم داروخانه‌ها با مطالبات ۶ الی ۷ ماهه مواجه هستند.

دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به مبلغ ۵۰۰ میلیون یوروی تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی برای صنعت دارو و تجهیزات پزشکی گفت: حدود هزار میلیارد تومان از این مبلغ به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز شده است و متاسفانه مشاهده می‌کنیم که این مبالغ در بخش‌های غیردارویی در حال هزینه شدن است و سازمان برنامه بودجه باید در این خصوص نظارت بیشتری انجام دهد.

 
تاریخ درج1397:12:16
کلمات کلیدی
بازدید337
گروهاخبار عمومي