منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 250 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901702 نفر

مشاهده شماره خبر7297

عنوانتوزیع ۸.۵ میلیون کارپول دندانپزشکی تا پایان سال ۹۷/ قاچاق معکوس داروی بی‌حسی به دلیل تفاوت نرخ ارز
متن

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۸.۵ میلیون کارپول بی حسی دندانپزشکی در بازار توزیع می‌شود.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبده زاده درباره کارپول دندانپزشکی و چالشی که دندانپزشکان و دانشکده های دندانپزشکی با آن روبه رو شده اند، گفت: تدابیری اندیشیده ایم تا نیاز بازار را  از دو راه تولید و واردات تامین شود، کارپول توسط 2 شرکت داروسازی داخلی و به موازات آن واردات تامین  می‌شود و به نظر می رسد که  مشکل کارپول دندانپزشکی در بازار حل شده است.

 

عبدزاده به میزان تولید کارپول در 2 شرکت داروسازی ایرانی اشاره کرد و افزود: یکی از شرکت های تولیدکننده، روزانه 150 هزار کارپول تولید و این محصولات تحویل بازار می شود و 100 هزار کارپول را نیز یک شرکت تولیدکننده کارپول بی حسی دندانپزشکی تولید می کند  و محصولات خود را در بازار به فروش می رساند تا دندانپزشکان استفاده کنند.

 

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات کارپول بی حسی دندانپزشکی برای حل مشکل کمبود و از بین رفتن التهاب موجود در بازار اظهار کرد: به موازات تولید کارپول بی حسی دندانپزشکی، واردات نیز انجام می شود و محموله وارداتی کارپول بی‌حسی دندانپزشکی وارد  کشور شده است و این محموله وارداتی در مرحله برچسب گذاری و رجیستریشن قرار دارد.

 

3.5 میلیون واحد کارپول دندانپزشکی مصرف می شود

 

عبده زاده به میزان توزیع کارپول دندانپزشکی مصرفی کشور اشاره کرد و گفت: میزان مصرف کارپول در زمان اوج به 3.5 میلیون واحد می رسد و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 97 حدود 8.5 میلیون کارپول دندانپزشکی در زنجیره توزیع شود و  در اختیار دندانپزشکان قرار گیرد و به دنبال آن التهاب موجود در بازار کارپول دندانپزشکی از بین برود.

 

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  درباره چالش قاچاق معکوس کارپول دندانپزشکی اظهار کرد: ما با دندانپزشکان و شرکت های پخش بحث و بررسی کردیم و راه هایی برای مبارزه با قاچاق معکوس اندیشیده ایم اما تا زمانی که اختلاف نرخ ارز وجود دارد با قاچاق معکوس کارپول دندانپزشکی مواجه خواهیم بود و هیچ کدام از راه حل ها نمی تواند  صد درصد قاچاق معکوس را از بین ببرد چرا که اختلاف نرخ ارز بسیار معنادار است/.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:12:19
کلمات کلیدی
بازدید385
گروهاخبار عمومي