منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 251 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899091 نفر

مشاهده شماره خبر7303

عنوانبا حضور رئیس سازمان غذا و دارو انجام شد؛ افتتاح نمایشگاه بین المللی «ایران کازماتیکا» در منطقه آزاد اروند/ بازار ۴ میلیارد دلاری کازماتیک در ایران
متن

نخستین نمایشگاه بین المللی فرآورده های بهداشتی، آرایشی، شوینده سلولزی و صنایع وابسته با عنوان «ایران کازماتیکا» در آبادان با حضور رئیس سازمان غذا و داروی افتتاح شد.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از وبدا، دکتر مهدی پیرصالحی در نخستین نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی، شوینده‌های سلولوزی و صنایع وابسته ایران در منطقه آزاد اروند گفت: بازار آرایشی بهداشتی در دنیا با سرعت در حال رشد است، بازار ایران دارای ۴ میلیارد دلار بازار کازماتیک است که سهم اندکی از آن به تولیدات داخلی تعلق دارد. از میزان کل بازار کازماتیک کشور حدود ۸۰۰ میلیون دلار سهم تولیدات داخلی و ۴۰۰ میلیون دلار وارداتی است و متاسفانه ۱.۵ میلیارد دلار فرآورده‌های قاچاق و تقلبی در بازار ایران وجود دارد که سلامت مردم را تهدید می‌کند.



دکتر پیرصالحی با اشاره به اینکه لوازم آرایشی بهداشتی به عنوان کالاهای مورد مصرف روزانه مردم محسوب می شود، افزود: توجه نکردن به عرضه کالای بهداشتی آرایشی تقلبی ممکن است سلامت مردم را به مخاطره بیندازد، لذا استفاده از کد رهگیری راهی برای مبارزه با کالای تقلبی و قاچاق است تا بتوان از گسترش آن جلوگیری کرد.



رئیس سازمان غذا و دارو از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند خواست تا در گسترش بازار صادراتی کالاهای بهداشتی آرایشی به ویژه کشور عراق که مردم این کشور می‌توانند بدون ویزا به این منطقه سفر کرده و خریدی آسان داشته باشند، یاری کند.



هشدار رییس سازمان غذا و دارو ؛ روند افزایشی عرضه کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور



دکتر پیرصالحی گفت: باید حامی سلامت مردم باشیم و دست در دست یکدیگر در رسیدن به این هدف تلاش کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع واگذاری و تفویض اختیار به دانشگاه‌ها به منظور نظارت دقیق‌تر و کامل‌تر بر تولید و عرضه محصولات بهداشتی آرایشی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و تقلبی به بازار خبر داد و افزود: باید واردات را به سمت تولید به پیش ببریم و هدف گذاری به گونه‌ای باشد تا محصولات وارداتی وارد چرخه تولید کشور شوند.



دکتر پیرصالحی اظهار کرد: امید می‌رود تا برگزاری نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های بهداشتی آرایشی شوینده‌های سلولوزی و صنایع وابسته در منطقه آزاد اروند آغازی برای مبارزه با محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی باشد.

 


به گفته وی منطقه آزاد اروند از لحاظ جمعیتی، امکانات، تسهیلات و معافیت‌های مربوط به منطقه آزاد ، امکان سرمایه گذاری بیشتر در حوزه محصولات آرایشی بهداشتی را دارد،  ضمن آنکه می‌تواند زمینه ساز اشتغال افراد زیادی باشد. در حال حاضر ۵۰ هزار نفر در ۳۰۰ شرکتی که در این حوزه در کشور فعالیت دارند، مشغول به کار هستند.

 

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: باید از فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم تا با کشورهای منطقه که در این باره سرمایه گذاری خوبی انجام دادند، امکان رقابت داشته باشیم. در حال حاضر، کشورمان در زمینه تولید محصولات بهداشتی آرایشی در منطقه خاورمیانه در جایگاه اول یا دوم قرار دارد.



دکتر پیرصالحی با بیان اینکه مساله ایجاد رقابت در کشورمان مغفول مانده است، افزود: اگرچه نمایشگاه‌های کوچک محلی و منطقه‌ای مختلفی در کشور برپا شد اما در آنها متاسفانه کالاهای قاچاق و تقلبی نیز عرضه شدند. امیدواریم در نمایشگاهی که در منطقه آزاد اروند بر پا شده مردم ضمن آشنایی با تولیدات داخلی با فرآورده‌های سالم نیز آشنا شوند.


نمایشگاه «ایران کازمتیکا» مشوق استفاده از فرآورده‌های اصیل ایرانی است



دکتر پیر صالحی اظهار کرد: در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی تولیدکنندگان بسیار خوب و قوی و همچنین برندهای شناخته شده در سطح ملی و منطقه ای داریم، اما با این وجود حجم بازار آرایشی و بهداشتی می تواند بازار خوبی را برای تولیدکنندگان ما به وجود آورد تا دیگر شاهد ارائه حجم گسترده‌ای از محصولات قاچاق  و تقلبی نباشیم.



وی افزود : به همین دلیل برای ترویج و تشویق تولیدکنندگان و بیش از آن تشویق مصرف کنندگان برای استفاده از فرآورده های اصیل، نمایشگاه بین‌المللی ایران کازمتیکا را در منطقه آزاد اروند برگزار می‌کنیم.



معاون وزیر بهداشت با اشاره به این موضوع که منطقه آزاد اروند موقعیتی را به وجود می‌آورد که همسایگان مرزی سهل تر به منطقه تردد داشته باشند بیان کرد: این موقعیت و برگزاری نمایشگاه موجب توسعه بازارهای صادراتی ما هم می شود چرا که باور داریم توان تولیدی ما از مصرف داخلی بسیار بیشتر است و تولیدکنندگان با حضور در نمایشگاه ایران کازمیتا و دیگر نمایشگاه های منطقه می توانند به بازارهای صادراتی بیشتر موقعیت سازی و مشتریان گسترده بیاندیشند.
 

وی گفت: در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا که در آن تنها محصولات تایید شده و استاندارد مورد عرضه قرار می‌گیرند توصیه ما به مردم استفاده از محصولات وارداتی و تولیدی است که حتما لیبل‌های اصالت را داشته باشند.

 

در نوروز داروخانه های روزانه به کمک داروخانه های شبانه روزی می آیند
 

رئیس سازمان غذا و داروی کشور همچنین گفت: عید امسال داروخانه های روزانه به کمک داروخانه های شبانه روزی می آیند.


دکتر پیرصالحی اظهار کرد: خوشبختانه ما در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی نداریم. همچنین برای نوروز امسال نیز داروهای مورد نیاز تامین شده است. ضمن آنکه مراکز درمانی و داروخانه‌های شبانه روزی ما در ایام نوروز به مردم خدمات لازم را ارائه می‌کنند.



وی خاطرنشان کرد: همچنین برای نوروز امسال پیش بینی کردیم تا در استان‌هایی که مورد نیاز باشد داروخانه‌های روزانه به طور حتم به کمک داروخانه‌های شبانه روزی بیایند.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:12:26
کلمات کلیدی
بازدید378
گروهاخبار عمومي