منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 112 نفر
بازدید دیروز: 313 نفر
تعداد کل بازدید: 897569 نفر

مشاهده شماره خبر7306

عنوانتوصیه سازمان غذا و دارو برای خرید و مصرف خوراکی های ایام نوروز
متن

اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در آستانه سال نو، برای حفظ سلامت نکاتی را برای خرید و مصرف مواد غذایی از قبیل شیرینی، محصولات لبنی، آجیل و سوغاتی ها ارائه کرد.

 

به گزارش ایفدانا، اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو توصیه می‌کند، هنگام خرید و مصرف خوردنی‌های عید به نکات زیر توجه شود؛

 

موقع خرید شیرینی

- صرفاً از مراکز و قنادی‌های مجاز خریداری شود.

- تا حد امکان از شیرینی‌های فاقد رنگ و اسانس و یا با حداقل مواد رنگی و اسانس استفاده گردد.

- در مصرف شیرینی و مواد قندی رعایت احتیاط صورت گیرد.

 

 

در مورد محصولات لبنی

 

- مسافران نوروزی در طی سفر چنانچه شرایط نگهداری مناسب شیر را ندارند صرفاً از شیرهای استریل با ماندگاری بالا که پروانه ساخت معتبر دارند استفاده کنند.

 

- از خرید پنیرهای سنتی، پنیرهای پیتزای فله‌ای، بدون بسته‌بندی و فاقد پروانه بهداشتی ساخت اکیداً خودداری شود.

 

- در هنگام مسافرت مصرف کفیر و دوغ ارجح است که هم به دلیل تغیراقلیم و مصرف غذاهای  بین راهی، سنتی وبومی از بروز انواع عفونت های گوارشی پیشگیری و یا تا حد امکان باعث تقلیل حدت وشدت عفونتهای گوارشی می شود، ضمنا از دیدگاه تغذیه ای هم بسیار سودمند تر از سایر نوشیدنی های رایج است.

 

- افرادی که در هنگام مصرف شیر دچارمشکلات گوارشی می شوند مصرف شیرهای کم یا بدون لاکتوز یا سایر فراورده‌های لبنی نظیر ماست پنیر توصیه می شود.

 

4) به دلیل مسافرت وتغییرات فصلی در ایام نوروز مصرف محصولات غذایی پروبیوتیک وپری بیوتیک (برخی مواد غذایی مانند ماست) توصیه می شود.

 

5) در هنگام خرید ومصرف انواع فراورده‌های گوشتی از نظر سلامت آنها اطمینان کسب کرده و هرگونه تغییر رنگ، تغیر بافت و بوهای غیر طبیعی نشانه اولیه فساد است.

 

6) آحاد مردم و به خصوص جوانان ونوجوانان از مصرف لواشک ،آلوچه و آلوهای رنگی  فاقد پروانه بهداشتی ساخت جدا پرهیز کنند چون رنگ به کار رفته در اغلب آنها غیر خوراکی بوده و باعث عوارض و بیماری های متعدد در مصرف کننده ها می شود.

 

7) مردم بهتراست از آجیل های بسته‌بندی،دارای پروانه بهداشتی ساخت و کم نمک هستند استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی به آن ضمن خرید از مراکز معتبر از انواعی که دارای رنگ و بوی نامناسب بوده، تغییر طعم داده و یا آجیل های دوآتشه خودداری کنید.

 

8) درهنگام مصرف محصولات غذایی به چراغ راهنمای تغذیه ای(درخصوص سه رنگ قرمز، نارنجی وسبز) مندرج در بسته‌بندی محصولات که نشان دهنده  وضعیت تغذیه ای است،  توجه شود./

 
تاریخ درج1397:12:28
کلمات کلیدی
بازدید356
گروهاخبار عمومي