منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 233 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901685 نفر

مشاهده شماره خبر7313

عنوانجوابیه سازمان غذا و دارو درمورد "رها شدن بازار ۴۷ میلیارد تومانی لوازم آرایشی و بهداشتی"
متن

سازمان غذا و دارو درمورد مطلبی با عنوان "رها شدن بازار ۴۷ میلیارد تومانی لوازم آرایشی و بهداشتی" توضیح داد.

 

 به گزارش ایفدانا، اداره کل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: در رابطه با موضوع ارز، سازمان غذا و دارو بر اساس وظايف قانوني خود تنها بر اصالت اسناد و سلامت كالاهاي وارداتی آرايشي و بهداشتي از طرق مختلف كارشناسي نظارت مى کند و هيچگونه دخل و تصرفي در سیاست گذاری کمیته تنظم بازار در رابطه با تخصيص، نوع ارز، چگونگي پرداخت و زمان بندي واردات كالاهاي آرايشي و بهداشتي ندارد.

 

از اين رو ضمن اعلام بي اطلاعي از نوع و نحوه تخصيص ارز كالاهاي وارداتي آرايشي بهداشتي و مواد اوليه صنايع توليدي با توجه به مشكلات متعدد موجود در زمينه واردات مواد اوليه كالاهاي سلامت محور،  خواهان شفاف سازي در اين رابطه و اطلاع رساني از سوي مسئولان مربوطه است.

 

در زمينه مبارزه جدي با پديده شوم قاچاق نيز به استحضار مى رسد، حاصل تلاش بي وقفه همكاران ارزشمند ما در معاونت‌هاي غذا و داروي سراسر كشور و همكاري هاي بسيار ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز  و مراجع قضایی ، انتظامی با سازمان غذا و دارو در سال گذشته شاهد افزايش ٢٠٠ درصدي كشفيات قاچاق اين نوع از محصولات بودیم كه  موجب تقدیر و تشکر رسمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از این اداره کل شده و اين افزايش كشفيات صورت گرفته در حاليست كه بر اساس برآوردهاي موجود ميزان كالاهاي قاچاق و تقلبي آرايشي و بهداشتي در دوره مذكور از نظر عددي افزايش معنا داری نيافته است .

 

البته با توجه به تعدد نهادهاي مسئول در ارتباط با مبارزه با قاچاق حوزه نظارتي اين سازمان بيشتر محدود به سطح عرضه در داروخانه هاي كشور مى گردد كه به واسطه تعهد مسئولين داروخانه هاي كشور از يك سو و نظارتهاي مستمر همكاران ما از سوي ديگر تقريبا از بيشترين سلامت ممكن در اين باب برخوردار است .

 

البته در ابتداي اسفند سال جاري طي دستورالعملي اين اداره كل همه نمايشگاه هاي عرضه كالاي بهاره و ... را موظف به اخذ مجوز از اين اداره كل و يا معاونت هاي غذا و داروي سراسر كشور نمود و از همكاران دانشگاه هاي علوم پزشكى كشور نيز خواسته است تا ضمن بازيد از اين نمايشگاه ها گزارش كاملي از وضعيت عرضه كالاهاي تقلبي و قاچاق در آنها به اين اداره كل اعلام کنند.

 

اما در زمينه كالاي امريكايي ممنوعه اعلام شده همانگونه كه طي اطلاعيه‌ای در بهمن ماه ٩٧ صادر شد، مدتهاى مديدى است لوازم آرايشي و بهداشتي از مقصد آمريكا به كشور وارد نشده است و هشدار هاي لازم در زمينه لزوم دقت مردم در هنگام خريد لوازم آرايش اعلام شده و آمده است اگر ساخت امريكا بر ليبل يا بسته بندي اين نوع از محصولات درج شده باشد از خريد آن خوددارى کنید زيرا این محصولات يا قاچاق، يا تقلبي بوده و يا تاريخ مصرف ندارد.

 

در باب اعلام كشفيات و بحث جمع آوري يا ريكال لازم است یادآور شوم به استناد مستندات موجود درسال 97 این اداره کل بیش از 70 قلم برند و فرآورده آرایشی بهداشتی مغایر با معیارها و ضوابط حوزه سلامت را ازطریق مبادی قانونی کتبا به عموم مردم و مسئولین ذي ربط اطلاع رسانی کرده است.

 

مجددا تاكيد مى‌شود، حوزه كالاهاي آرايشي و بهداشتي همانند همه كالاهاي سلامت محور ديگر حوزه اي كاملا تخصصي است و همانگونه كه قبلا هم مكرر اعلام شد، تنها با  تمركز و تجميع نهادهاي تصميم گير در حوزه همه فرآورده هاي سلامت محور در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است كه مى توان نظارتي كامل و صحيح بر آن داشت .

 

 در پایان یادآور می شود لازم است اتحادیه های مربوطه هم کما فی السابق تمهیدات لازم را برای جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق و تقلبی در سطح عرضه در حوزه مرتبط خود معمول دارند.

 
تاریخ درج1398:01:07
کلمات کلیدی
بازدید336
گروهاخبار عمومي