منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 31 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891061 نفر

مشاهده شماره خبر7325

عنوانحدود ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق است/ لزوم استعلام شناسه اصالت محصولات
متن

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه حدود ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق است.

 

به گزارش ایفدانا، دکتر کیانوش جهانپور اظهار کرد: متاسفانه حدود ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق است، درمورد فرآورده قاچاق، اصل برجعلی و تقلبی بودن کالاست، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، در محصولات قاچاق استفاده از رنگ‌های تقلبی، فلزات سنگین و عدم سلامت محصولات محتمل است.

 

وی افزود: در زمینه قاچاق جدا از برخوردهای گذشته انتظامی، قضایی یا حوزه سلامت در موضوع پیشگیری، مصون‌سازی و فرهنگ‌سازی در نظر است تا جامعه ما کالاهای قاچاق را هم بشناسند و از  آنها استفاده نکنند.

 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  گفت: تا زمانی که نتوانیم تقاضای قاچاق را درحوزه آرایشی، بهداشتی با فرهنگ‌سازی مسدود کنیم، متاسفانه استفاده از کالای قاچاق وجعلی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه باید شناسه اصالت کالا بررسی شود، اظهار کرد: حداقل توصیه ما به مردم برای استفاده از کالاهای آرایشی بهداشتی این است، حتما شناسه اصالت کالا را بررسی کنند، کالایی که شناسه اصالت ندارد از نظر ما قاچاق است، شناسه اصالت از طریق سامانه پیامکی هم بررسی شود و اگر اصالت تایید شد، بعد از آن محصول استفاده شود.

 

وی مهم ترین عنصر پیشگیری از قاچاق را فرهنگ سازی دانست و بیان کرد: مردم باید موضوع اصالت کالا را شناسایی کنند و استعلام کالا را نیز جدی بگیرند، زیرا سبب کاهش تقاضای کالای قاچاق می‌شود.

 

جهانپور در ادامه گفت: در گذشته برای جلوگیری از قاچاق قدم‌هایی برداشته شده و درحال حاضر هم انجام می‌شود که می‌توان به تشدید نظارت‌های میدانی، اقدامات پلیس و قضایی اشاره کرد.

 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درخصوص اصلاح قانون و مقررات در زمینه قاچاق تصریح کرد: امیدواریم با همکاری‌هایی که انجام می‌شود، قوانین و مقررات مربوط به حوزه مجازات و برخورد با پدیده قاچاق در کشور  اصلاح و ارتقا پیدا کند تا بتوانند نقش بازدارنده خود را ایفا کنند. /

تاریخ درج1398:01:24
کلمات کلیدی
بازدید426
گروهاخبار عمومي