منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 256 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900636 نفر

مشاهده شماره خبر7333

عنوانپیام دکتر مهدی پیرصالحی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به مناسبت هفته سلامت
متن

آغاز هفته سلامت در سال جدید مصادف با اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت قائم(عج)، سالی پر برکت و امید بخشی را نوید می دهد.

 

هفته سلامت در سال ۱۳۹۸ در شرایطی برگزار می‌شود که بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی با تلاش مجدانه و فداکارانه مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان مصیبت دیده در مناطق درگیر سیل بودند تا به واقع عناوین مرتبط با سلامت همگانی شامل «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت » و «سلامت در حوادث و بحران ها» را جامه عمل بپوشانند.

 

ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی همکاران خدوم دانشگاه های علوم پزشکی ، از پروردگار متعال برای ایشان آرزوی اجر معنوی مسئلت دارم.

 

برای دستیابی به «سبک زندگی سلامت محور» و جامعه ای سالم و پویا همه ارکان و مولفه های بهداشتی و سلامت باید در جامعه به صورت اساسی نهادینه گردد، که با همکاری های درون و برون سازمانی نظام بهداشت و سلامت کشور و "مشارکت اجتماعی سلامت" اقدامات بنیادی صورت پذیرد.

 

یکی از ارکان مهم به منظور همگانی کردن سلامت در جامعه، نگرش مناسب فرایندهای آموزشی و پژوهشی در بهداشت می باشد که در تمام سطوح جامعه و با روشهای قابل دسترس و نوین از طریق ابزارهای ارتباط جمعی، مکان ها و محل های اجتماع عمومی برنامه ریزی و مورد اجرا قرار گیرد. این آموزشها می بایست شامل مراقبتهای اولیه بهداشتی در فرهنگسازی عمومی جامعه و بهداشت تخصصی مبتنی بر آموزشهای کارشناسان مربوطه برای گرو ههای خاص جامعه صورت گیرد و "آموزش رکن سلامت" در برنامه های پرورشی دستگاه ها و نهادها برای ارتقاء سلامت آحاد مردم بعنوان یک رسالت بنیادی در نظر گرفته شود.

 

با توجه به گسترش روزافزون جامعه شهری و مسائل و مشکلات ناشی از شهرنشینی که سلامت روان و مسائل بهداشتی خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد، اهتمام ویژه ای باید به ارتباط خانواده و جمعیت و آموزشهای لازم در زمینه رفتارهای هنجار و ناهنجار جامعه، برای افراد خانواده و برخورد های فرد با جامعه و جامعه با فرد در نظر گرفته شود تا علاوه بر بهداشت عمومی فردی و جسمی، مسائل بهداشت روان افراد، جامعه را به سوی سلامت پایدار هدایت نماید.

 

سازمان غذا و دارو با توجه به رسالت و وظیفه ای که در راستای ارتقاء سلامت جامعه و ایمنی فرآورده‌های سلامت محور، نقش مهمی در زنجیره تامین سلامت جامعه به عهده داشته و به طور مستقیم و غیر مستقیم در فرآیندهای بهداشت فرد و جامعه افتخار خدمتگزاری دارد و در ایفای پوشش همگانی سلامت را در عرصه‌های گوناگون بطور فعال و پویا، همگام با نظام سلامت کشور جلب مشارکت اجتماعی اهتمام می ورزد./

تاریخ درج1398:02:03
کلمات کلیدی
بازدید387
گروهاخبار عمومي