منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 184 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890750 نفر

مشاهده شماره خبر7336

عنواندر دیدار وزیر بهداشت با وزیر تجارت عراق انجام شد؛ توافق بر سر افزایش سهم دارویی ایران در بازار عراق
متن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و وزیر تجارت عراق  با افزایش سهم دارویی ایران در بازار عراق در سنوات آینده به اتفاق نظر رسیدند.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان بعد از ظهر امروز سه شنبه در دیدار «محمد هاشم عبدالمجید» وزیر تجارت عراق در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به سهم ناچیز دارویی ایران در عراق بر افزایش این سهم دارویی توافق کرد.

براساس آمارها، کل رقم تبادلات تجاری بین دو کشور در سال گذشته 8 میلیارد دلار بوده که سهم دارویی ایران از این رقم، 15 میلیون دلار بوده که این سهم به اعتقاد دو وزیر ایرانی و عراقی، ناچیز بوده است.

دکتر سعید نمکی در این دیدار خاطرنشان کرد: 100 کارخانه داروسازی در کشور جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 97 درصد نیاز دارویی کشور را در داخل تامین می کنند و در صورت آمادگی طرف عراقی، ایران آماده ایجاد شرکت ها و سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید دارو در داخل عراق و یا حتی در ایران است.

محمد هاشم عبدالمجید وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار تاکید کرد که اولویت عراق در حال حاضر تامین نیازهای داوریی از طریق کشورهای همجوار خصوصا جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در راس هیاتی بلند پایه از نظام سلامت و بخش خصوصی ایران بعد از ظهر دوشنبه به دعوت همتای عراقی خود وارد بغداد شد و در روز نخست سفر خود در دیدار با 'علاء الدین علوان' همتای عراقی خود و هیات های دو کشور، در خصوص بندهای تفاهم نامه های جدید بحث و مذاکره کردند.

 
 
  •  
تاریخ درج1398:02:04
کلمات کلیدی
بازدید340
گروهاخبار عمومي