منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 312 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890878 نفر

مشاهده شماره خبر7356

عنوانرئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون اعلام کرد : فشارخون بالا مهمترین عامل از کار افتادگی و مرگ و میر زودرس
متن
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار کرد: یکی از اهداف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ، حساس کردن مردم نسبت به اندازه گیری و درمان فشار خون است.





به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این جلسه با بیان اینکه این پویش از ۲۷ اردیبهشت ماه الی ۱۵ تیرماه سال جاری در کشور اجرا می شود، گفت: در استان مازندران باید برنامه ریزي هاي لازم براي اجراي بهتر طرح انجام شود. 
دکتر موسوی با تاکید بر شناسایی ۱۰۰ درصدی افراد مبتلا به افزایش فشارخون، افزود: باید از همه امکانات و ابزار لازم دانشگاه و دستگاه های مختلف در این زمینه استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران فشارخون بالا را قاتل خاموش دانست و ادامه داد: فشارخون بالا تاثیر زیادی بر هزینه درمان و مرگ و میر دارد درحالی که می توان با اندازه گیری به موقع و مراجعه به هنگام به مراکز بهداشتی و درمانی، پرفشاری خون را کنترل و از بروز عوارض آن پیشگیری کرد.
وی فشارخون بالا را مهمترین عامل از کارافتادگی و مرگ های زودرس دانست و گفت: فشارخون بالای کنترل نشده، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سکته های مغزی و قلبی را افزایش می دهد.
تاریخ:
۱۳۹۸/۰۲/۲۷
 
 
تاریخ درج1398:02:27
کلمات کلیدی
بازدید337
گروهاخبار عمومي