منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 331 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901783 نفر

مشاهده شماره خبر7359

عنوانآثار تحريم ها بر صنعت آرایشی و بهداشتی ايران/ تهدید اشتغال 550 هزار نفر در صنعت آرایشی
متن

با اعمال تحریم های امریکا علیه ایران، يكي از بخش هايی كه تحت تاثير قرار گرفته است،  صنعت آرایشی، و شوينده و بهداشتي ايران است. صنعتي كوچك و در عين حال ١٠٠ درصد خصوصي كه تقريبا بيش از ٩٠ درصد مواد اوليه مورد نيازش را وارد مى کند.

 

به گزارش ایفدانا، بررسی های اداره کل فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نشان می دهد که صنعت آرایشی و بهداشتی ايران حدود ٣٠ درصد نياز مردم ما را در زمينه محصولات آرایشی و بهداشتی و بيش از ٩٠ درصد آن را در زمينه شوينده ها تامين مى کند و براي ادامه حيات به شدت نيازمند مواد اوليه و بسته بندي است. بي شك براي توسعه و ادامه فعاليت نيازمند نوسازي و واردات ماشين آلات و خطوط جديد توليد از خارج ايران است.

 

تحريم هاي جديد باعث افزایش بيش از ١٥٠ درصدي در قيمت خريد مواد اوليه شده و براین اساس اين صنعت براي ادامه حيات مجبور به افزايش ٥٠ درصدي قيمت كالاي نهايي خود شد كه اين امر نيز موجب تاثير شديد بر توان خريد مردم شده و توليد كنندگان با كاهش ٣٠-٥٠ درصدي فروش محصولات خود مواجه شده اند.

 

از طرف ديگر به دليل تحريم هاي بانكى امكان انتقال مستقيم پول از طريق بانكهاي ايرانى تقريبا غير ممكن شد و كارخانجات براي تامين مواد اوليه خود مجبور به انتخاب راههاي بسيار گران قيمت ديگري شدند كه در برخي از موارد حدود ١٤ درصد هزينه هاي اضافي بر صنعت تحميل می کند!

 

به هر حال صنعت آرایشی و بهداشتی ايران با مشكلات بسيار بسيار جدي و خطرناكي روبرو است كه از يك سو حياتش و اشتغال مستقيم بيش از ٥٠ هزار نفر متخصص و كارگر ايراني  و بيش از ٥٠٠ هزار نفر نيروهاي ماركت ، توزيع و فروش را هدف قرار داده و از سوي ديگر به صورت غير مستقيم سلامت جامعه ٨١ ميليون نفري ايران را تهديد مى کند.

 

از طرفی با افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی، فراوانی محصولات قاچاق و تقلبی تا حد زیادی رشد داشته است، که خود تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شود./

 
تاریخ درج1398:02:28
کلمات کلیدی
بازدید324
گروهاخبار عمومي