منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 5 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901457 نفر

مشاهده شماره خبر7363

عنوانمدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خبر داد آغاز ثبت اطلاعات شرکت های غذایی در سامانه برچسب اصالت
متن

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از آغاز ثبت اطلاعات شرکت های غذایی در سامانه برچسب اصالت خبر داد و گفت: این ثبت اطلاعات برای نصب برچسب اصالت روی محصولات داخلی لازم است.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، وحید مفید افزود: برچسب اصالت برای ردگیری و ردیابی اصالت کالاهای سلامت محور است و اجرای طرح نصب برچسب اصالت روی محصولات غذایی، کاری زمان بر است.

 

وی تاکید کرد: ثبت اطلاعات شرکت های غذایی در سامانه برچسب اصالت، اقدامی الزامی است.

 

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برچسب اصالت برای ردگیری و ردیابی اصالت کالا است، عنوان کرد: چراغ راهنمای روی فراورده های غذایی نیز درمورد میزان قند، چربی و نمک محصولات غذایی اطلاعاتی ارائه می دهد.

 

وی تصریح کرد:  اطلاعات چراغ راهنما باید شفاف و خوانا باشد البته در مورد محصولات خیلی ریز نیز استثنا وجود دارد به طور مثال شکلات کوچک یا آدامس ها جای نوشتن اطلاعات چراغ راهنما را ندارد بنابراین چراغ راهنما روی بسته بندی کلی و دوم آن درج می شود.

 

به گزارش ایرنا، طرح برچسب اصالت با هدف تشخیص کالای واقعی از کالای قاچاق روی محصولات سلامت محور با آرم سازمان غذا و دارو نصب شد اما خریداران محصولات سلامت محور باید اصالت کالا را از طریق این برچسب با استفاده از سامانه مدیریت و نظارت بر محصولات سلامت استعلام کنند.

 

در صورت استعلام برچسب اعلام شده، همه اطلاعات نشان دهنده اصالت یک محصول مانند نام کالا، تاریخ تولید، انقضا، نام تولیدکننده، واردکننده و اصل یا تقلبی بودن محصول ، مشخص خواهد شد.

 

همچنین با نصب چراغ راهنما یا نشانگرهای تغذیه ای روی فرآورده های غذایی، مردم بر اساس رنگ های قرمز، زرد یا نارنجی و سبز که روی برچسب های انواع این محصولات نصب شده ، می توانند برای سلامت خود تصمیم گیری کنند.

 

رنگ های مشخص شده روی برچسب های محصولات غذایی، میزان شکر، نمک، چربی و اسید چرب ترانس خوراکی را برای مردم مشخص می کند.

 

رنگ قرمز نشان‌دهنده آن است که فرد باید در مصرف آن فرآورده یا خوراکی مراقبت کند. رنگ زرد یا نارنجی نشانه هشدار است و رنگ سبز هم یعنی اینکه این خوراکی مطلوب است و نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.

 

همچنین نشانگرهای تغذیه ای علاوه بر داشتن اطلاعات یاد شده، تاریخ تولید، انقضا و سری ساخت محصول را نیز نشان می دهد که در صورت عدم صحت یا نبود برچسب اصالت و کد 16 رقمی، محصول مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و قاچاق یا غیر مجاز به شمار می آید./

 
 
  •  
تاریخ درج1398:02:30
کلمات کلیدی
بازدید349
گروهاخبار عمومي