منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 12 نفر
بازدید امروز: 366 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890932 نفر

مشاهده شماره خبر7403

عنوانقویت و طراحی سیستم‌های نظارتی جدید در حوزه غذا و دارو در کشور
متن

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در حال طراحی سیستم‌های نظارتی جدید و تقویت سامانه‌های نظارتی موجود در سازمان غذا و دارو هستیم که از هر گونه تخلفی در این سیستم که منجر به تضییع حقوق مردم شود، پیشگیری کنیم.

به گزارش ایفدانا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد تصریح کرد: برای افزایش قدرت نظارتی بر فرایندها، ضمن تقویت سامانه‌های نظارتی در سطح وزارت و دانشگاه‌ها، بخشی از فعالیت‌های اداری و اجرایی که وقت و انرژی زیادی از کارشناسان و بخش‌های ستادی را درگیر می‌کند به بخش غیردولتی واگذار می‌شود تا انرژی نظارتی سیستم آزاد شود و امکان نظارت دقیق‌تر و کارآمدتر بر این گونه مسائل تقویت شود.


رییس سازمان غذا و دارو در همین زمینه اضافه کرد: باید در نظر داشته باشیم که در حال حاضر محصولات بسیار زیاد و متنوعی در زمینه‌ انواع فراورده‌های غذایی، دارویی، محصولات نانو، بیوتکنولوژی، سل‌تراپی و محصولات جدید دیگر به بازار مصرف وارد شده که کار سازمان غذا و دارو در بخش مجوزها و نظارت‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: باید خدمات و فعالیت‌های اجرایی و اداری را که در زمینه‌ صدور مجوزها، تکمیل مدارک، مستندسازی‌ها و سایر موارد مشابه وجود دارد و می‌توان آنها را به بخش‌های غیر دولتی واگذار کرد، برون‌سپاری کنیم تا بتوانیم خدمات بهتر و با کیفیت‌تری به مردم ارائه کنیم.
شانه‌ساز خاطر نشان کرد: در حال شناسایی شرکت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهادی هستیم که بتوانیم کارهای مرتبط با این فعالیت‌ها را به آنها واگذار کنیم و بار اجرایی ستاد را کاهش دهیم.


رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های دانشگاهی و برخی مؤسسات و مراکزی که از نظر قانونی می‌توانند خدمات به دولت ارائه کنند، جزو گزینه‌های مطرح هستند که پس از شناسایی و بررسی توانمندی‌ها، امکانات و صلاحیت‌های علمی و اجرایی و تصویب در وزارت بهداشت، کارهای مذکور به آنها واگذار خواهد شد.

بنابر اعلام وبدا، وی تصریح کرد: بخشی از کار صدور مجوزها و نظارت‌ها که مربوط به صلاحیت‌ها و یا فعالیت‌های حاکمیتی است در ستاد باقی خواهد ماند و وزارت بهداشت آن را هدایت می‌کند، اما سایر فعالیت‌ها به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود که یک امر متداول در تمام کشورها از جمله کشورهای پیشرفته است.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: قسمت امور اجرایی مربوط به مجوزها و امور مرتبط با آنها در ستادهای وزارت و دانشگاه‌ها، حدود ۸۰ درصد وقت کارکنان و کارشناسان را به خود اختصاص می‌دهد که اگر برون‌سپاری انجام گیرد، تمام این وقت و انرژی صرف نظارت، بهبود کیفیت و استانداردسازی خدمات می‌شود.
تاریخ درج1398:05:04
کلمات کلیدی
بازدید370
گروهاخبار عمومي