منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 202 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901654 نفر

مشاهده شماره خبر7407

عنوانثبت ملزومات دارویی در سامانه IRC/ امکان دسترسی مصرف کنندگان ملزومات به ویژگی ها و اصالت محصول
متن

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو از امکان ثبت ملزومات دارویی در سامانه IRC برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به منظور اطلاع از ویژگی های کامل این محصولات خبر داد.

به گزارش ایفدانا، حجت اله چراغ اظهار کرد: سامانه تیتک با اهداف مشخص رهیابی، ردگیری و ثبت محصولات سلامت محور  راه اندازی شد تا تمامی محصولات سلامت محور با مشخصات کامل در این سامانه ثبت شود.

وی افزود: با توجه به نبود گروه بندی خاص برای ملزومات دارویی،  پیش نیاز ثبت این محصولات در سامانه فراهم نشده بود، بنابرین پیش ضرورت تحقق این مهم تهیه آمارنامه بود که در سال ۹۶ صورت گرفت و بر اساس آن  ۳۴ گروه برای این فراورده ها تعریف شد.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: از این پس مصرف کنندگان ملزومات دارویی می تواند تمام مشخصات محصولات ثبتی را در سامانه IRC ملاحظه کنند.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات ملزومات از جمله نوع مواده اولیه شمال موثره و جانبی و بسته بندی، کارخانه و کشور سازنده، همه ویژگی های محصول و طرح لیبل و سایر ریز مشخصات در سامانه به صورت متمرکز ثبت خواهند شد، عنوان کرد: همچنین این امکان فراهم شد که  درمورد اطمینان از اصالت و مجوز، نیازی به استعلام محصول نیست چراکه با مراجعه به سامانه می توان محصولات دارای مجوز را مشاهده کرد.

چراغ با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ هزار قلم ملزومات دارویی در بازار وجود دارد، تصریح کرد: پیشنهاد شده است که بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز به سطوحی از این سامانه دسترسی داشته باشند./
تاریخ درج1398:05:10
کلمات کلیدی
بازدید363
گروهاخبار عمومي