منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 157 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 898997 نفر

مشاهده شماره خبر7412

عنوانبا میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور
متن

همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باهدف سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان در سال جاری به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایفدانا، روابط عمومی معاونت غذا و داروتهران، همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باهدف سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان غذا و دارو در سال جاری با حضور دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه، مدیران کل سازمان غذا و دارو و معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه روز پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۹۸ در محل سالن اجتماعات طبقه نهم سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در ابتدا دکتر کریمی ضمن عرض خیرمقدم به دکتر نمکی، دکتر شانه ساز و معاونین غذا و دارو سراسر کشور روز خبرنگار را به کلیه اصحاب رسانه تبریک گفت و برای همه عزیزان خبرنگار بخصوص خبرنگارانی که حوزه بهداشت و درمان را پوشش می‌دهند آرزوی سلامتی کرد.

دکتر کریمی گفت: از خبرنگاران خواهش می‌کنم کمک کنند تا دوران تحریم ظالمانه دشمنان ایران اسلامی را پشت بگذاریم؛ کشور ایران زیر بار تحریم‌ها فشار سختی را تحمل می‌کند و این دروغ بزرگ را فاش کنیم که آمریکا ادعا می‌کند تحریم‌های دارو و غذا برای ایران وجود ندارد و به غذا و دارو وزندگی مردم کاری نداریم.

اگر باخدا معامله می‌کنید از هیچ‌چیز هراس نداشته باشید
در ادامه دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از میزبانی دکتر کریمی رئیس دانشگاه و تبریک روز خبرنگار گفت: شغل خبرنگاری ابزار مناسبی است که می‌تواند در حوزه سلامت اطلاع‌رسانی کند.

دکتر نمکی ادامه داد: اولین گام فعال کردن قرارگاه است و دانشگاه‌های سراسر کشور باید دقت عمل داشته باشند و از موجودی‌ها و کف انبار بیمارستان‌ها باخبر باشند.

وی تأکید کرد: تمام قرارگاه باید فعالیت خود را در سه دانشگاه تهران، شهید بهشتی و ایران تجمیع نمایند، در هر استان یک دانشگاه متولی قرارگاه باشد؛ از همه دانشگاه‌ها شفافیت موضوع را به‌شدت تقاضا می‌کنیم و باید این موضوع جزء اولین واصلی‌ترین کار دانشگاه باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبودها باید رصد شوند، در مورد نسخه‌هایی که دارای داروهای برند هستند در داخل کشور ساخته نمی‌شوند لازم است پزشکان را قانع کرده که به داروهای تولید داخل اعتماد کنند؛ ما اجازه ورود داروی برند به‌جز موارد ضروری نداریم، برخی از طبیبان ما در این خصوص نیازمند توجیه لازم و ضروری هستند این در حالی است که ما برای تولید داروهای داخلی تبلیغاتی نداریم.
همچنین دکتر نمکی تأکید کرد: شرکت‌ها قیمت تولید داخل را طبق مارکتینگ افزایش دهند و نظارت بر داروخانه‌ها بیشتر و با گران‌فروشی مبارزه شود.

وی ادامه داد: نگذارید عنان از دست شما خارج شود، اگر می‌خواهید حرمت داروساز بین مردم حفظ شود باید خودمان را تغییر دهیم.

دکتر نمکی گفت: به همه رؤسای دانشگاه ابلاغ می‌کنم از سال آینده بودجه داروخانه‌ها را در یک ردیف مستقل قرار دهند و زیر نظر رؤسای دانشگاه‌ها و معاونین غذا و دارو مرتب رصد شود و تخلفات را گزارش دهند.

وی ادامه داد: نسخه‌نویسی الکترونیک را جا نیندازید و کمک کنید تا دفترچه‌ها حذف‌شده تا گام مؤثری به سمت شفافیت برداریم.
دکتر نمکی خاطرنشان کرد: تأمین داروهای بیمارستانی و مطالبات آن از بیمه در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد معاون غذا و دارو هر استان در حکم رئیس سازمان غذا و دارو آن استان هست و باید در تخلفات مرتبط با دارو و تجهیزات مداخله کند.

همچنین گفت: اگر باخدا معامله می‌کنید از هیچ‌چیز هراس نداشته باشید؛ انشا الله خداوند توفیق خدمتگزاری به همه ما بدهد و ما امروز همراهان زیادی پیدا کرده ایم که یکی از صدیق ترین آنها اصحاب رسانه است./     
تاریخ درج1398:05:19
کلمات کلیدی
بازدید343
گروهاخبار عمومي