منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 330 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890896 نفر

مشاهده شماره خبر7428

عنوانوزیر بهداشت خبر داد پوشش نسخه نویسی الکترونیک در تمام داروخانه ‌های کشور تا پایان آبان ماه سال جاری/ اجازه لگدمال شدن تولید داخل را نمی دهیم
متن

وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت سیاست حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمتی کنار نخواهد گذاشت و با هیچگونه غوغاسالاری به تله های رانش و کشش بعضی از جریانات نخواهد افتاد.

به گزارش ایفدانا و به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در آیین آغاز ساخت فاز آموزشی و سالن کنفرانس بیمارستان معتمدی گرمسار اظهار کرد: پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع، پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی، از الزامات و مقدمات موردنیاز برای اجرای این طرح بزرگ ملی بود که در برنامه پنجم و برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته بود.
 
وی افزود: زمانیکه که به وزارت بهداشت ورود کردیم، اولین کاری که انجام دادیم، این بود که پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان ریل اصلی عبور سیستم ارجاع و پزشکی خانواده و اجرای راهنماهای بالینی، مورد توجه قرار دهیم و خوشبختانه با همت همکاران ما در سراسر کشور و همدلی که با یکدیگر داشتند و لطف پروردگار که اصلی ترین عامل محرکه همه توفیقات است، پرونده الکترونیک سلامت را اجرایی کردیم.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: گام بعدی  قبل از اجرا شدن سیستم ارجاع و پزشکی خانواده که قطعا تا پایان سال جاری قسمت عمده‌ای از آن را اجرا کرده و تا نیمه اول سال ۹۹  کل کشور را تحت پوشش خواهیم برد، نسخه نویسی الکترونیک است
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: بعد از اینکه از ناهنجاری های درون سازمان غذا و دارو و از مشکلاتی که در اثر ولنگاری نظام اقتصاد سلامت ایجاد شده بود، حرف زدیم، تازه عده ای از عزیزان بیدار شدند و دوربین هایشان را برداشتند و با نگاهی فرار به جلو، شروع به روشنگری همراه با غوغاسالاری کردند. البته ما از این همراهی ها استقبال می کنیم، اما نه با ایجاد همهمه و غوغاسالاری و به شکلی که عده ای تصور کنند این خواب طولانی در غار اصحاب کهف را می توان با یکسری کارهای ژورنالیستی جبران کرد و یا درصدد ایجاد مغلطه ای بودند که ما به عقب برگردیم. بارها گفته ایم که ماشین ما دنده عقل ندارد.
 
دکتر نمکی خاطرنشان کرد: ما به فرمایش مقام معظم رهبری و دستور اکید رییس جمهور، ایستاده ‌ایم تا از صنعت دارویی داخلی حمایت کنیم و اجازه ندهیم برند خارجی وارد کشور شده و تولید داخل را لگدمال کند. عده ای قصد دارند با روشنگری بفهمانند که داروهای داخلی، کیفیت ندارند و با غوغاسالاری ما را به زانو زدن در مقابل واردات دارو مجبور کنند.
 
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت سیاست حمایت از تولید داخل را به هیچ قیمتی کنار نخواهد گذاشت و با هیچگونه غوغاسالاری به تله های رانش و کشش بعضی از جریانات نخواهد افتاد. ما خبر داریم که حجم انبوه واردات چگونه به صورت سازمان یافته و توسط چه کسانی مدیریت می شود.
 
به گفته وزیر بهداشت وقتی ۳ درصد از داروهای وارداتی ۱.۳ دهم میلیارد دلار ارز را می بلعید و ۹۷ درصد از داروهای تولید داخل حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار ارز به خود اختصاص داده بود، بنده به عنوان کسی که نه فقط می خواهد فساد ستیزی کند، بلکه به عنوان کسی که اقتصاد سلامت را بلد است، عرض می کنم که اگر روزی این گردونه واگشت و صنعت داخلی با شکست و فروپاشی مواجه شد، باید بیش از ۴۰ میلیارد دلار برای واردات دارو خرج کرد
 
وی اظهار کرد: از طرف دیگر، سهم دارو در GDP، حدود ۱.۲ درصد است که در پیشرفته ترین کشورهای دنیا این میزان ۰.۶ تا ۰.۷ درصد، یعنی تقریبا نصف سهم دارو از GDP در کشور ما است. اما چگونه می توان این امر را مدیریت کرد، اینکه به جای داروی وارداتی با ۱۰ برابر قیمت، با کمک شرکت های دانش بنیان و با کمک مجموعه کارخانه‌ های داروسازی غیور کشور، دارویی را با همان کیفیت و با قیمت یک پنجم تا یک دهم به دست مردم برسانیم و این کار را با اقتصادی منطقی تر و با کیفیتی مناسب و در خور شأن نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم. راهی جز این هم نداریم. با هیچ غوغاسالاری هم دنده عقب نخواهیم رفت. یقین دارم تمام رسانه هایی که عرق ملی دارند، در حمایت از این پدیده به عنوان یک رسالت ملی، ما را همراهی خواهند کرد.
 
 
دکتر نمکی درخصوص پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی الکترونیک، گفت: اگر بخواهیم پدیده ناصرخسرو و دفترچه بیمه های اجاره ای را جمع آوری کنیم، تنها راه حل، اجرای نسخه نویسی الکترونیک و جمع کردن دفترچه از دست مردم است.
 
وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه سال جاری، تمام داروخانه‌ها از نظر زیرساختی، تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیک قرار می گیرند، عنوان کرد: تا پایان سال نیز تمامی مطب ها تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیکی خواهند رفت، در این زمینه با سازمان نظام پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت به صورت هفتگی جلسه داریم و به عنوان یک رسالت ملی و به عنوان یک کار ماندگار که ز باد و زطوفان نیابد گزند، این کار را در وزارت بهداشت نهادینه خواهیم کرد/.
تاریخ درج1398:06:17
کلمات کلیدی
بازدید362
گروهاخبار عمومي