منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 425 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899265 نفر

مشاهده شماره خبر7430

عنوانمعاون امور دارویی معاونت غذا و دارو اراک: داروهای گیاهی حتما با تجویز پزشک خریداری و مصرف شود
متن

معاون امور دارویی معاونت غذا و دارو اراک با تاکید بر عدم مصرف خودسرانه داروهای گیاهی گفت: داروهای گیاهی موجود در عطاری ها و دیگر مراکز عرضه به دلیل احتمال عوارض و مسمومیت ها باید حتما با تجویز و مشاوره داروساز یا پزشک تهیه و مصرف شود.

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک :دکتر ژیلا محسنی بیان کرد: تجویز داروهای گیاهی باید بر اساس خصوصیات فردی و شرایط بیمار اعم از طبع و مزاج ، سلامت تمامی دستگاه های بدن ، همزمانی با مصرف داروهای شیمیایی ، نوع رژیم غذایی  و غیره توسط دراوساز یا پزشک صورت گیرد.

عضو هئیت علمی دانشگاه افزود:داروهای گیاهی دارای مواد مختلف هستند که هر کدام در بدن مثل یک داروی تک عمل می کند و باید بدن بتواند آن را متابولیزه و دفع نماید که اکثر آنها ناشناخته اند و تحقیقات زیادی روی این مواد صورت نگرفته است.

وی افزود : نکته ی مهم دیگری که وجود دارد علاوه بر نوع داروی تجویز شده مقدار و طول مدت مصرف هر نوع داروی گیاهی است که در هر فرد نسبت به افراد دیگر متفاوت است که حتما باید به این نکته توجه کرد ، در غیر اینصورت به جای بهبود بیماری  باعث آسیب نیز در فرد خواهد شد .

همچنین خاطرنشان کرد : از شایع ترین عوارض می توان به افزایش آنزیم های کبدی ، نارسایی های کبدی ، مشکلات کلیوی ، افت فشار خون ، افت قند خون ، حساسیت های پوستی و سمیّت تنفسی نیز اشاره کرد .

دکتر ژیلا محسنی تصریح کرد : در حال حاضر داروهای گیاهی از قبیل چاقی ، ‌لاغری، ‌ترک اعتیاد ، دیابت ، دمنوش ها و سایر دیگر داروهای گیاهی  در بازار بدون مجوز و تائیدیه سازمان غذا و دارو به فروش می رسد که مصرف کنندگان باید در خرید آن دقت لازم را داشته باشند .

وی در پایان تاکید کرد : گیاهان دارویی را نیز به توجه به راهنمای مصرف و دُز و بازه زمانی مناسب استفاده کنند و از مصرف خودسرانه و بدون مشورت با داروساز یا پزشک خودداری کنید.
تاریخ درج1398:06:17
کلمات کلیدی
بازدید342
گروهاخبار عمومي