منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 283 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891313 نفر

مشاهده شماره خبر7444

عنوانفرصت استثنایی برای توسعه تولید داروهای بیوتکنولوژی/ متخصصان دارو به حوزه تولید داروهای بیوتک دامی ورود کنند
متن

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شرایط برای حمایت همه جانبه از صنعت دارو مهیا شده است، گفت: کمک جدی وزارت بهداشت بهترین موقعیت را برای توسعه تولید داخلی دارو فراهم کرده است.

به گزلرش ایفدانا، سورنا ستاری در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما با اشاره به اینکه ارزش داروهای بایوتک به ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد، اظهار کرد:۴۰تا ۵۰ درصدصادرات دانش بنیان در حوزه بایوتک است که خود به عنوان یک اکوسیستم پویا باعث اقتدار کشور است.

وی با اشاره به برنامه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مقابله با تحریم ها، عنوان کرد: قرارداد ۲۷ داروی بیوتکنولوژیک شیمیایی، ۵۸ ماده اولیه و ۱۳۵ محصول دارویی که ۵۷۰ میلیون دلار ارزبری دارد، بسته شده و برخی دیگر نیز افتتاح شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات جدی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، معافیت مالیاتی شرکت های بیوتکنولوژی است که در حوزه آرندی صورت می‌گیرد، یعنی شرکت‌ها از معافیت برای تولید محصول جدید استفاده می کنند. 


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کمک های جدی وزارت بهداشت در این دوره فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان دارو است، تصریح کرد: حمایت ها در دوره مدیریتی وزارت بهداشت و سازمان غذا واگ دارو برای رونق تولید موجب شده است که اگر بخواهیم اتفاقی در تولید داخل حاصل کنیم، آن فرصت مهیا شده است.  این یکی از دوره‌های استثنایی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم تا پایه‌های اقدماتی را بریزیم که بعدها به مشکلاتی که از قبل در حوزه تولید دارو به آن مبتلا بوده ایم، بر نخوریم.


وی با اشاره به اینکه وابستگی کشور در حوزه غذا بسیار بیشتر از حوزه دارو است، گفت: ما فکر می کنیم که در حوزه غذا وابستگی به واردات کم است، در حالی که در حوزه بیوتک غذا بسیار وابستگی داریم، فکر می‌کنیم غذای مردم و مرغ و گوشت را تولید می کنیم، اما حنم واردات داروها و واکسن‌های دام و، طیور و  اصلاح ژنتیک و فضای سنتی از جمله ضعف‌های کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهاجرت فارغ التحصیل دانشگاه‌ها در حوزه داروسازی کم شده و همه نشان از فعالیت و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان داروسازی دارد.


ستاری عنوان کرد: معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برنامه جدی در حوزه داروهای دام و طیور  بیوتک شروع کرده است، ما فکر می کنیم  شبکه‌های جدید واردات در این حوزه وجود دارند ولی باید در کنار هم مبارزه کنیم تا این حوزه با چنین تنوعی را پس بگیریم.


وی ادامه داد: ما در حوزه غذا نیروی انسانی، دانش و شرکتهای کافی را داریم و معتقدیم  متخصصانی که در حوزه داروهای بایوتک کار می کنند می توانند به حوزه داروهای بایوتک دام نیز ورود پیدا کنند./
تاریخ درج1398:07:02
کلمات کلیدی
بازدید364
گروهاخبار عمومي