منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 112 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 898952 نفر

مشاهده شماره خبر7455

عنوانرئیس سازمان غذا و دارو خبر داد: تولید ۳۰۰ قلم ماده اولیه دارویی در کشور ظرف یک تا دو سال آینده
متن

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس تفاهم نامه انجام شده قرار است ۳۰۰ قلم ماده اولیه دارویی که مورد نیاز صنایع دارویی کشور است و اکنون وارد می شود در کشور تولید شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر محمدرضا شانه ساز در حاشیه نشست با روسا و معاونان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی منطقه ۸ کشور در محل سالن سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ظرف یکی دو سال آینده این ۳۰۰ قلم ماده اولیه دارو یی در داخل کشور تولید شود و در بسیاری از این اقلام ایران صادر کننده  خواهد شد.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی میان معاونت فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و معاونت فناوری وزارت بهداشت انجام شده و فقط در یکی از این پروژه ها ماده اولیه ۳۰۰ قلم دارویی بنا است در کشور تولید شود.

 وی ادامه داد: اگر این تفاهم نامه ها اجرایی شود ما می توانیم ۹۰ درصد از مواد اولیه اقلام دارویی کشور را تولید کنیم و از این نظر ارزبری نیز کمتر خواهد شد و تراز صادرات ما مثبت می شود.

 رئیس سازمان غذا و دارو گفت: حوزه دارو موفق شده اقتصاد مقاومتی را تا حد قابل توجهی جامع عمل بپوشاند و در حال حاضر ۹۷ درصد از داروهای ساخته شده در داخل تولید می شود.

دکتر شانه ساز در مورد کمبود دارو گفت: بر اساس آمار و اطلاعاتی که در بورس است نشان می دهد تولید و مصرف دارو در کشور نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و این بیانگر این است که در تولید، میزان تولید بالا رفته و نیاز بازار و بیماران هم تامین شده است.
 وی افزود: نکته ای که وجود دارد، برخی از بیماران و برخی از پزشکان ظاهرا توجهی  به شرایط خاص مملکت نمی کنند و همچنان اصرار دارند که داروهای خارجی که مشابه آن تولید داخلی  در کشور وجود دارد همان برند را با چندین برابر قیمت  و دو سه برابر ارز بری از خارج وارد کنیم و این واقعا خیلی منطقی نیست.

دکتر شانه ساز در مورد نشست با روسا و معاونان غذا و دارو قطب ۸ کشور هم گفت:  مسائلی که در حوزه دارو، تجهیزات و غذا وجود دارد که با روسا و معاونان غذا و داروی دانشگاه ها در میان گذاشته شد، پیشنهادات دوستان را دریافت کردیم و با مسائل و مشکلات منطقه آشنا شدیم.

وی افزود: سعی می کنیم در سیاستگذاری ها و تامین اعتبار این منطقه به لحاظ اهمیتی که دارد اولویت قائل شویم./
تاریخ درج1398:07:22
کلمات کلیدی
بازدید376
گروهاخبار عمومي