منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 338 نفر
بازدید دیروز: 243 نفر
تعداد کل بازدید: 900255 نفر

مشاهده شماره خبر7468

عنوانمديردارو،فراورده های بيولوژيک و مواد معاونت غذا و داروی دزفول در هفته پیشگیری از مسمومیت ها: آیا مسمومیت با مواد شوینده کشنده است؟
متن

مدير دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان داشت:طبق آمارهای کشوری سالیانه در ایام پایان سال و نوروز تعدادی از هموطنان در اثر مسمومیت با مواد شوینده جان خود را از دست می دهند.

به گزارش  ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو،ندا محمدسعید،در پنجمین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار داشت:از هموطنان عزیز تقاضا می شود هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده نکات ایمنی را رعایت نمایند.
 
دکتر محمدسعید گفت:در هنگام استفاده از مواد شيميايی و فرآورده های شوينده و پاك كننده پنجره ها را باز كنيد تا هوا به خوبی در محيط جريان داشته باشد.
 
وی تأکید کرد:از مخلوط کردن مواد شيميايی مانند جوهر نمك با فرآورده های سفيد كننده جداً خودداری كنيد چون بخارات و گازهای تولیدشده بسيار سمی و کشنده است.
 
وی افزود:پس از مصرف مواد شوينده،سفيد كننده،جرم بر و لوله بازكن در محيط های در بسته و كوچك مانند دستشويی و حمام به هيچ عنوان توقف نكنيد چرا كه گازهای توليد شده در اين محيط های بدون تهويه مناسب،سمی است.
 
دکتر محمدسعید گفت:برای استفاده از مواد شيميايی حتماً از وسايل محافظت كننده مانند دستكش بلند،كفش نفوذ ناپذير،لباس آستين بلند،شلوار بلند و جوراب استفاده شود.
 
در خاتمه مدیر دارویی دانشگاه به هموطنان گرامی بخصوص افرادی که با مواد شوینده سروکار دارند توصیه کرد:از مواد شوینده مرغوب و مورد تأیید سازمان های استاندارد و غذا و دارو استفاده نمائید.با استفاده از محصولات قاچاق و زیرزمینی بدون استاندارد سلامتی خود و خانواده را مورد تهدید قرار ندهیم.
 
برای چهاردهمین سال متوالی یکم تا هفتم آبان ماه توسط وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،هفته پیشگیری از مسمومیت ها نامگذاری می شود و پنجم آبان بعنوان روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی و مواد شیمیایی می باشد.
تاریخ درج1398:08:06
کلمات کلیدی
بازدید379
گروهاخبار عمومي