منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 302 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890868 نفر

مشاهده شماره خبر7473

عنوان معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد: ظرفیت تولید داروی کشور ۴ برابر ظرفیت مصرف است
متن

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در فضای مجازی می بینیم که برخی از ما ایرانی ها، دیدگاه های منفی را به همدیگر تزریق می کنیم اما اگر بخواهیم از این دیدگاه ها خلاص شویم، باید سری به مراکز رشد و پارک های فناوری بزنیم چون تلاش های جوانان و نخبگان کشور، بسیار امیدوار کننده و روحیه بخش است.



به گزارش ایفدانا، دکتر ایرج حریرچی در مراسم رونمایی از ۴ فرآورده نسل جدید پروبیوتیک در پارک فناوری پردیس، اظهار داشت: محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی می توانند علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور و به عبارت دیگر، تامین نیازهای یک درصد جمعیت جهان در ایران، به رونق صادرات و شکوفایی اقتصادی در کشور کمک بسزایی کنند.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، نظام سلامت ۴ هدف دارد که شامل افزایش سلامت مردم، محافظت از مردم در مقابل هزینه ها و مخاطرات مالی بیماری ها، افزایش رضایتمندی و ارتقای کارایی است و تقاضا دارم که تولید کنندگان در حوزه سلامت به این ۴ هدف توجه کرده و به تاثیر محصولات خود در سلامت مردم، کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی آنها بیاندیشند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: در سال ۹۷ در کشور حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان دارو مصرف شده و به عبارتی ۱۷ درصد از کل هزینه های سلامت، مربوط به دارو است اما در حوزه توزیع، ۶۱ درصد از داروی مصرفی کشور از جیب مردم تامین می شود در حالیکه یکی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم بوده است و از کل هزینه های سلامت، حدود یک سوم از جیب مردم پرداخت می شود اما در دارو، این میزان پرداختی دو برابر و حدود ۶۱ درصد است که باید چاره اندیشی کنیم.

دکتر حریرچی افزود: از کل پرداختی از جیب، ۱۸ درصد مربوط به خدمات بستری است اما دارو و ملزومات مصرفی در بخش سرپایی ۳۳ درصد از کل پرداختی از جیب را شامل می شود که حدود ۲ برابر هزینه های خدمات بستری است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید کشور در حوزه سلامت، ۴ برابر ظرفیت مصرف است، افزود: باید بازار صادراتی برای محصولات تولیدی ایرانی را پیدا و تقویت کنیم اما گاهی هم می بینیم که یک نوع دارو توسط چند شرکت داخلی تولید می شود اماحتما باید ظرفیت های صادراتی را افزایش دهیم./

تاریخ درج1398:08:14
کلمات کلیدی
بازدید380
گروهاخبار عمومي