منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 183 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901094 نفر

مشاهده شماره خبر7494

عنوانتوزیع دو محموله ۸۴۰ هزار عددی انسولین در کشور
متن

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تامین دو نوع انسولین قلمی نورپید و نوومیکس، گفت: دو محموله ۸۴۰ هزار عددی از داروهای انسولین قلمی در کشور، معادل دو ماه داروی موردنیاز بیماران توزیع‌شده است.

دکتر محمدرضا شانه ساز در گفت‌وگو با ایفدانا در مورد کمبود انسولین‌های قلمی در برخی از استان‌ها اظهار کرد: در چند ماه گذشته به دلیل تأخیر در تخصیص ارز یورو واردات دارو با تاخیر صورت گرفت.

وی افزود:  از ابتدای آبان ماه با پیگیری‌های صورت گرفته دو محموله ۸۴۰ هزار عددی از داروهای انسولین قلمی نورپید و نوومیکس با حداقل اسناد از گمرک ترخیص شده است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای مصرفی سال قبل و اطلاعات ثبتی در سامانه‌های بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و غیره، داروهای مذکور از طریق ۴ شرکت پخش سراسر با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور توزیع‌شده است شده است.

وی با تاکید بر اینکه انسولین واردشده بر اساس میانگین مصرفی ماهانه کشور معادل دو ماه داروی موردنیاز بیماران است، تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته برای مدیریت بهتر توزیع دارو ،انسولین‌های قلمی تا اطلاع ثانوی صرفا در داروخانه‌های منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود./
تاریخ درج1398:09:11
کلمات کلیدی
بازدید411
گروهاخبار عمومي