منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 256 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898801 نفر

مشاهده شماره خبر7495

عنوانرئیس سازمان غذا و دارو: تحریم‌های آمریکا سلامت بیماران را هدف گرفته است
متن

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نامه اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا تیر خلاصی به سلامت بیماران خصوصاً افراد مبتلا به بیماری‌های خاص بوده است.

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر محمدرضا شانه‌‌ساز درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا بر سلامت بیماران اظهار داشت: نامه اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا تیر خلاصی بر سلامت بیماران خصوصاً افراد مبتلا به بیماری‌های خاص بوده است.

وی افزود: آنها در این نامه اعلام کردند که خط ویژه‌ای را برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی فراهم خواهند کرد اما به شیوه پلیسی شرکت‌های داروسازی را تهدید می‌کنند که در صورت مبادله دارو و تجهیزات پزشکی با ایران اجازه صادرات به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارند که همین موضوع باعث شده است ما در زمینه تأمین برخی اقلام دارویی برای بیماران خاص با مشکل مواجه شویم.

شانه‌ساز افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت و با راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می‌‌شود و این موضوع در حالی است که قبل از انقلاب اندک کارخانه‌های داروسازی در کشور ۲۵ درصد داروی مورد نیاز را تولید می کردند که آن کارخانه‌ها نیز چند ملیتی بودند و بعد از انقلاب از ایران رفتند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی کشور با مشکلات بیشتری مواجه شد و الگوی مصرف دارو تغییر کرد که همین موضوع باعث شد تا داروسازان فعال در این کارخانه‌ها گام مؤثری برای راه‌اندازی خطوط تولید دارو در کشور بردارند و اکنون این اطمینان را داریم که در صورتی که واردات بسیاری از این اقلام قطع شود در زمینه تولید آنها در کشور مشکلی وجود ندارد./
تاریخ درج1398:09:11
کلمات کلیدی
بازدید389
گروهاخبار عمومي