منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 527 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901438 نفر

مشاهده شماره خبر7509

عنوانسهم نان در تامین نمک و سديم روزانه بدن ما چقدر است؟
متن

کارشناس ارشد بهداشت و ايمني مواد غذايي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: نان به عنوان غذاي اصلي ايرانيان علاوه بر اينكه منبعي براي تامين انرژي، پروتنئين، مواد معدني و ويتامين هاي مورد نياز بدن است، سهم مهمي در ميزان دريافت نمك و سديم روزانه دارد.

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو شهرکرد، مهندس فتح الله عالی پور گفت، نان به عنوان غذاي اصلي ايرانيان يکي از منابع مهم تغذيه اي دريافت نمک و سديم است و ايران پس از ترکيه، با سرانه مصرف ۱۱۷ كيلو گرم در سال رتبه دوم مصرف نان در جهان را دارد.

مهندس عالي پور ضمن بيان اين مطلب كه دريافت بيش از حد نمك و سديم در بروز پر فشاري خون، پوكي استخوان و برخي از بيماريها نقش مهمي دارد خاطر نشان كرد، بر اساس آخرين دستورالعمل سازمان بهداشت جهاني، حد مجاز توصيه شده روزانه براي دريافت نمك ۵ گرم و براي سديم ۲۰۰۰ ميلي گرم است و اين در حالي است كه هر شهروند در استان چهار محال و بختياري بطور متوسط فقط از طريق مصرف نان روزانه ۴ گرم نمك و ۱۵۸۰ ميلي گرم سديم دريافت مي كند كه اين مقدار دريافت، معادل ۸۰% ميزان دريافت رژيم غذايي مرجع يا RDI است. وي تصريح كرد، اين مقدار دريافت نمك و سديم از طريق نان ۴ برابر بريتانيا و ۲ برابر امريكا است.

این کارشناس معاونت غذا و دارو در پایان بر لزوم ارائه آموزش به شهروندان در خصوص آگاهی از اصول تغذیه صحیح و نظارت و کنترل مستمر بر واحدهای توليد کننده نان در جهت ارتقاء سلامت جامعه تاکيد کرد. /
تاریخ درج1398:09:20
کلمات کلیدی
بازدید417
گروهاخبار عمومي