منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 105 نفر
بازدید دیروز: 222 نفر
تعداد کل بازدید: 896976 نفر

مشاهده شماره خبر7514

عنوانتولید بومی واکسن آنفولانزا تا دوسال آینده/ ماجرای کیک های دستکاری شده
متن

رئیس سازمان غذا و دارو از تولید بومی واکسن آنفولانزا تا ۲ سال آینده در کشور خبر داد.



به گزارش ایفدانا، دکتر محمدرضا شانه ساز در نشست روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، معاونان غذا و دارو و مدیران منطقه دو آمایشی کشور که در تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه استان‌های آذربایجان شرقی و غربی یکی از مهم ترین مناطق کشور در حوزه تولید محصولات غذایی به شمار می‌روند، گفت: در حوزه دارو نیز اگرچه این صنعت قبل از انقلاب تنها در پایتخت متمرکز بود اما پس از انقلاب آذربایجان شرقی و غربی در حوزه تولید دارو دومین منطقه کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر داروهای پر اهمیتی از قبیل داروهای پیوند و تولید ماده اولیه بسیاری از داروها در این استان‌ها تولید می‌شود که ریشه آن توانمندی مردم و نخبگان این منطقه است.


 رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وزارت بهداشت در واقع دو وزارتخانه علوم و بهداشت ودرمان است، اظهار کرد: بخشی از مسئولیت های وزارتخانه  هایی نظیر صمت و کشاورزی نیز به نوعی در وزارت بهداشت انجام می‌شود، وظایف یک رئیس دانشگاه علوم پزشکی با رئیس دستگاه‌ و بخش‌های دیگر متفاوت است و گستره فعالیت های او از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، فرآورده های آرایشی بهداشتی و غیره وسیع‌تر و بار مسئولیتی دو چندان دارد.



نامه خزانه‌داری امریکا برای ایجاد محدودیت بیشتر در حوزه واردات دارو

 وی خاطر نشان کرد: براساس نامه اخیر وزارت خزانه داری آمریکا در کمال وقاحت به بهانه عدم تحریم غذا و دارو صادر شد، همه کمپانی های که با ایران کار می کردند را وادار به ارائه تراکنشهای مالی کرد که همه دنیا می دانند این راهی برای شناسایی راه های همکاری شرکتهای مختلف با ایران بود و ادامه فعالیت را سخت‌تر کرد.


 دکتر شانه ساز تصریح کرد: البته این فشار ها به ما کمک می کند که دانشمندان، نخبگان و صنعتگران کشور با برنامه‌ریزی جدی تر عزم خود را برای پر کردن خلاها و تولید محصولاتی که وارداتی هستند، جزم کنند که این اتفاق در حال انجام است و طی دو سال آینده شاهد جهش خودکفایی و شکوفایی در تولید محصولات سلامت محور خواهیم بود.


 معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط دارو در کشور عادی است، گفت: در حوزه تولید مواد اولیه و تجهیزات پزشکی ۶ ماه تا یک سال و در حوزه واردات دارو بین سه تا شش ماه ذخیره دارویی داریم و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توزیع داروهای وارداتی به صورت مدیریت شده انجام می شود تا مشکلی در حوزه تامین دارو نداشته باشیم.


 وی با اشاره به اهمیت حوزه غذا اظهار کرد: حرکت اخیر دشمن در حوزه غذا که البته در دنیا هم سابقه داشته است به ما نشان می دهد که حوزه غذا و دارو شوخی بردار نیست و نمی توانیم لحظه ای درباره آن غفلت کنیم.

شانه ساز با بیان اینکه اتفاقات تلخ اخیر که باعث ایجاد نگرانی هایی در حوزه محصولات غذایی شد به ما نشان داد که باید ساماندهی سیستم پخش را که از مدت ها پیش روی آن تاکید داریم جدی تر بگیریم، گفت: پخش محصولات غذایی باید مانند دارو ساماندهی شود، در حال حاضر الگوی مناسبی برای توزیع دارو، شیر خشک و بخشی از مکمل ها وجود دارد که ما می‌توانیم از این الگو برای توزیع  مویرگی محصولات غذایی تا حلقه نهایی به صورت سیستمی استفاده کنیم.

وجود قرص در شیرخشک ساختگی است

وی افزود: ادعاهای مطرح شده در مورد شیرخشک نیز بر اساس مدل توزیع این محصول، ساختگی است، چراکه تولید، توزیع و عرضه این محصول با نظارت کامل صورت می گیرد و در داروخانه عرضه می‌شود.


موضوع کیک‌های دست‌کاری وارد فاز بازی‌های بچه‌گانه شده است


رئیس سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه جریان دستکاری کیک ها پس از جهت گیری ها و توطئه دشمنان به یک بازی بچگانه تبدیل شده است، گفت: متاسفانه سامانه پخش کاملی در حوزه مواد غذایی در کشور  نداریم، باید از این ماجرا  درس بگیریم تا نظام توزیع مواد غذایی از حالت سنتی خارج شود و در این رابطه همه دستگاههای مسوول باید حساسیت موضوع را برای همیشه درک کرده باشند.


وی به با اشاره به اینکه در حال حاضر توزیع انسولین مورد نیاز استانهای کشور بر اساس اطلاعات سال گذشته صورت می گیرد، توضیح داد: توزیع انسولین بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمانهای بیمه گر بر مبنای مصارف و نسخه بیماران صورت می‌گیرد که بزودی با سیستم TTAC آمار دقیق تری از بیماران خواهیم داشت و می توانیم طبق آن داروهای مورد نیاز واقعی هر استان و هرمنطقه را شناسایی و به اندازه نیاز توزیع کنیم. بنابراین سیستم توزیع دارو از حالت سنتی تغییر و مبنی بر شواهد خواهد بود.


 شانه ساز  با اشاره به اینکه سرماخوردگی در دنیا هزینه برترین بیماری برای دولت‌ها محسوب می شود، گفت: امسال به دلیل شیوع آنفولانزا در دنیا میزان مصرف نیز افزایش داشت، واکسن آنفولانزا نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر بود و تمامی آن مصرف شد، درحالیکه سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار واحد از واکسن آنفولانزا امحا شده بود. در نظر داریم ظرف یکی دو سال آینده این واکسن را در داخل تولید و بومی سازی کنیم.
تاریخ درج1398:09:30
کلمات کلیدی
بازدید407
گروهاخبار عمومي