منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 418 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891448 نفر

مشاهده شماره خبر7518

عنوانرشد ۴.۵ درصدی صنعت آرایشی بهداشتی/لزوم ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها به صنعت کازمتیک
متن

مدیر کل اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: صنعتی آرایشی و بهداشتی رو به رشد است و میانگین رشد آن از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ حدود ۴.۵ درصد تخمین زده شده است.



به گزارش ایفدانا،  دکتر عبدالعظیم بهفر در مراسم افتتاحیه دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده، سلولزی و صنایع وابسته(ایران‌کازمتیکا) اظهار کرد: محصولات ارگانیک، طبیعی، گیاهی و حلال امروز در صنعت آرایشی رشد بسیار داشته است و می تواند سرعت رشد صنعت کازمتیک یا آرایشی بهداشتی را چند برابر کند.

بهفر با اشاره به افزایش مصرف محصولات آرایشی بهداشتی در ایران و جهان اظهار کرد: تغییر سبک زندگی و به دنبال آن افزایش مصرف، فرآورده های آرایشی بهداشتی  می‌تواند فرصتی برای اشتغال زایی باشد.


وی افزود: با توجه به رتبه علمی ایران در حوزه شیمی و داروسازی می توانیم تبدیل به قطب تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه شویم، خوشبختانه میزان تولید و صادرات در ۲ سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.

مدیر کل اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به تجربه جدید در حوزه صنعت کازمتیک، شرکت های بزرگ در این حوزه سالیانه ۸۰ ماده اولیه جدید تولید و ۲۵ درصد فرآورده های خود را باز فرمول نویسی و با طراحی جدید وارد بازار می کنند.


وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تنوع در فرآورده‌های آرایشی بهداشتی یک بحث جدی است و از همه دست اندرکاران می خواهم به تولید و بازنویسی فرمول طراحی جدید و به منظور وارد کردن مواد اولیه جدید تحقیقات و اقداماتی داشته باشند تا بتوانیم در صنعت کازمتیک در منطقه خودنمایی و رشد کنیم.

مدیرکل اداره ارایشی و بهداستی سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم برون سپاری امور، گفت: امیدواریم شاهد ایجاد تسهیلاتی برای واردات ماده اولیه و بالک برای تولید این محصولات در کشور باشیم.

وی ادامه داد: رویکرد محدودیت در واردات به جای ممنوعیت واردات، می تواند در این حوزه کمک کننده باشد موضوعی که در جلسات با ستاد مبارزه با قاچاق کالا مطرح شده است، یکی از موضوعاتی که باعث پر رنگ شدن قاچاق می‌شود نبود شبکه های توزیع آرایشی و بهداشتی است و بر طرف کردن برخی موازی کاری ها هم به رشد این صنعت کمک کننده خواهد بود.

به گفته وی همراهی با تولیدکنندگان دانش بنیان و استارتاپ ها و به کارگیری جوانان در صنعت کازمتیک به رشد این صنعت کمک می کند./
تاریخ درج1398:10:03
کلمات کلیدی
بازدید399
گروهاخبار عمومي