منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 194 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890760 نفر

مشاهده شماره خبر752

عنوان نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی خبر داد: اصلاح متن قرارداد سازمان های بیمه گر و داروخانه ها
متن
صلاحیه متن قرارداد بین سازمان های بیمه گر و داروخانه ها توسط انجمن داروسازان ایران و سازمان نظام پزشکی تدوین و به سازمان های بیمه گر پیشنهاد شد.

دکتر فاضل نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اعلام این خبر به سایت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی گفت: در این پیشنهاد ، متن قرارداد منصفانه تر و تعاملی نوشته شده است. طرفین در چارچوب تعهداتی متناسب،  به همکاری با یکدیگر متعهد خواهند شد. موضوعاتی نظیر، زمان پرداخت مطالبات داروخانه ها توسط بیمه گر که در ماده 17 قانون بیمه همگانی آمده و در قانون بودجه سال 91 و نیز بند 83 از ماده واحده قانون بودجه 92 واضح و ابرام شده ، پذیرش و روش جبران اشتباه در نحوه ی محاسبه مطالبات، نحوه رسیدگی به کسورات و تسهیل در متد رسیدگی به نسخ، با برجسته کردن اعتماد متقابل در آن دیده شده است .

وی افزود: همچنین بر رعایت قوانین و مقررات به عنوان فصل الخطاب تعهدات داروخانه تاکید شده است. در این قرارداد پیشنهادی، در صورت وجود اختلاف نظر، هیات داوری متشکل از سازمان بیمه گر، انجمن و سازمان نظام پزشکی پیش بینی شده است.

دکتر فاضل تصریح کرد: در مجموع، این قرارداد را منصفانه، تعاملی، مقیدکننده و با قابلیت اجرای بیشتر می دانم. این قرارداد کارشناسانه که در آن از نظرات کارشناسان محترم بیمه گر نیز استفاده شده، با دستور مستقیم مدیرعامل محترم تامین اجتماعی و ذکر تسریع در انجام آن به کمیته راهبردی درمان ارجاع شد و در اولین جلسه آن کمیته طرح خواهد شد.

نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی اظهار امیدواری کرد: امید دارم با توجه به تحولی که در رویکرد سازمان های بیمه گر به خصوص تامین اجتماعی پدیدآمده و نشانه های آن از جمله پرداخت به روز مطالبات داروخانه ها است، گام بعدی نیز از سوی بیمه گر برداشته شود و به عنوان علامت دیگری مبنی بر حسن نیت و مشتری مداری، اصلاحیه قرارداد مورد تایید قرارگیرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد، تامین اجتماعی رسالت و نقش مهمی برای مجموعه ی خود در جهت زمینه سازی توسعه پایدار و ارتقای وضعیت اقتصادی طرف های قرارداد و مخاطبین خود قائل است . حال که این نهاد مهم ، بهبود کیفیت خدمت رسانی را شعار خود قرارداده و خود را در معرض پاسخ گویی معرفی می کند وظیفه ی نهادهای صنفی است که از تمام پتانسیل خود جهت کمک به این روند استفاده کرده و اعتماد متقابل را پدید آورند.

نایب رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: با شناختی که از دکتر نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نزد جامعه پزشکی وجود دارد، رفتار حرفه ای ایشان در راستای آگاه سازی مخاطبین از حقوق خویش و پاسخ گو نمودن بیمه، تاثیرشگرفی جهت به هنگام سازی و تسهیل خدمات سازمان نزد طرف های قرارداد داشته و این روش را قابل احترام و قدردانی می دانند.

تاریخ درج1392:10:01
کلمات کلیدیقرارداد
بازدید1054
گروهاخبار عمومي