منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 219 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898764 نفر

مشاهده شماره خبر753

عنوانرئيس اداره ايدز؛ خطر ايدز با هيچ بيماري ديگري قابل مقايسه نيست
متن

رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت، گفت: به لحاظ ابعاد تاثيرگذار همه گيري اچ‌آي‌وي در تمامي جوامعي كه اين همه گيري را تجربه نموده اند، از نظر علمي مقايسه اچ‌آي‌وي با بيماري زگيل تناسلي به هيچ عنوان كاري صحيح نیست.

به گزارش وب‌دا، رئيس اداره ايدز؛ در پاسخ به برخي از اخبار منتشر شده در رسانه‌ها با عنوان "بيماري خطرناكتر از ايدز" و تاکید آنان مبني بر افزايش زگيل تناسلي بيان كرد: اگرچه شواهد موجود، حاكي از افزايش تعداد موارد زگيل تناسلي در سال هاي اخير است، ولي مستندي مبني بر وجود يك ميليون نفر آلوده به زگيل تناسلي در كشور وجود ندارد.

دکتر عباس صداقت با ابراز تاسف از این که در خبری، زگيل تناسلي با اچ‌آي‌وي مقايسه شده، تصریح کرد: به لحاظ ابعاد تاثيرگذار همه گيري اچ‌آي‌وي در تمام جوامعي كه اين همه گيري را تجربه نموده اند، از نظر علمي مقايسه اچ‌آي‌وي با بيماري زگيل تناسلي به هيچ عنوان كاري صحيح نمي باشد.

رئیس اداره ایدز با بیان این که بيماري زگيل تناسلي از طريق روابط جنسي پرخطر و محافظت نشده منتقل مي‌شود، افزود: براساس توصيه‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي متولي امر بهداشت براي پيشگيري از زگيل تناسلي، آموزش و اطلاع‌رساني در زمينه پرهيز از رفتارهاي پرخطر و محافظت نشده جنسي و ترويج رفتارهاي سالم، به عنوان مؤثرترين راه كار در همه دنيا شناخته شده است. وی تاکید کرد: نظام مراقبت و درمان بيماري هاي واگير در كشور از طريق يك كميته علمي كشوري و با حضور متخصصين و صاحب نظران علمي در وزارت بهداشت تصميم سازي مي شود و در ايران نيز اين راه كار مورد تاكيد است.

دکتر عباس صداقت افزود: اگرچه واكسن زگيل تناسلي در كشور از طريق بخش خصوصي قابل دسترسي است وليكن كميته كشوري ايمن سازي، همچون بسياري از كشورهاي جهان به دليل شواهد فني و اقتصادي، واكسيناسيون عمومي بر عليه زگيل تناسلي را به هيچ عنوان تاييد نمي كند.

رئیس اداره ایدز در خاتمه از خبرگزاری ها و وب سايت هاي خبري در كشور، درخواست کرد؛ قبل از انتشار مطالب علمي به سنخيت حوزه تخصصي فرد مصاحبه شونده با موضوع مورد بحث توجه ويژه کنند. وی همچنین توصيه کرد؛ مبتلايان به زگيل تناسلي و ساير افراد جامعه برای دريافت اطلاعات بيشتر در این زمینه، صرفاٌ به متخصصين عفوني، كليه و مجاري ادراری، پوست و يا متخصصين زنان و زايمان مراجعه نموده و از مراجعه به افراد غير متخصص جداٌ پرهيز کنند

تاریخ درج1392:10:02
کلمات کلیدیايدز
بازدید849
گروهاخبار عمومي