منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 257 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890823 نفر

مشاهده شماره خبر7535

عنوانرئیس سازمان غذا و دارو: رشد قیمت دارو و تجهیزات پزشکی کمتر از تورم است
متن

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: رشد قیمت دارو و تجهیزات پزشکی از ابتدای سال جاری کمتر از تورم و پایین‌تر از ۱۰ درصد است و تا پایان سال تغییر قیمت نخواهند داشت.

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر محمدرضا شانه ساز با اشاره به اینکه رشد متوسط قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور نسبت به تورم خیلی پایین تر است، عنوان کرد:  هزینه های جانبی ناشی از هزینه های تورم در شرکتهای دارو و تجهیزات پزشکی مطرح است، اما از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط افزایش قیمت دارو حدود ۱۰ درصد بوده و بیشتر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون براساس دستورات، کمیسیون قیمت گذاری دارو را تشکیل نداده ایم و فقط یکسری محصولات جدید تولیدی هستند که برای اولین بار وارد بازار می شوند. این اقلام که حدود ۲۰ قلم دارو هستند هنوز قیمت ندارند و تولیدکنندگان این اقلام درخواست قیمت گذاری کرده اند به همین علت درصدد هستیم با هماهنگی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جلسات قیمت گذاری این کالا تشکیل شود.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: برخی تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی تقاضای افزایش قیمت دارند اما چون کمیسیون قیمت گذاری دارو و تجهیزات پزشکی فعلا تشکیل نمی شود، طبیعتا این اقلام هم تغییر قیمت نخواهند داشت.

شانه ساز تصریح کرد: در مورد تجهیزات پزشکی نیز رشد قیمت ها از اول امسال در حد همان حدود رشد قیمت دارو و زیر ۱۰ درصد است البته در قیمت گذاریتجهیزات پزشکی متفاوت از داروست با این وجود نرخ رشد قیمت تجهیزات پزشکی نیز خیلی پایین تر از نرخ تورم است/.
تاریخ درج1398:10:24
کلمات کلیدی
بازدید439
گروهاخبار عمومي