منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 357 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891387 نفر

مشاهده شماره خبر7538

عنوانروش نادرست اخذ مالیات از داروخانه‌ها
متن
عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران از روش نادرست اخذ مالیات از داروخانه‌ها انتقاد کرد.

رهبر مژده ای آذر، عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ضمن اعتراض به وضعیت مالیات ستانی از داروخانه‌های سراسر کشور اظهار داشت: داروخانه‌ها از جوانب مختلف تحت فشار هستند و این موضوعی است که داروسازان با گوشت و پوست خود، آن را درک می‌کنند.

به گفته مژده‌ای آذر، فشار مالیاتی شدیدی بر دوش داروخانه‌ها تحمیل شده و متاسفانه یکی از دستگاه‌هایی که نسبت به داروخانه‌های سراسر کشور، بی مهری روا می‌دارد، سازمان امور مالیاتی است.

وی ادامه داد: قطعا دولتمردان کشور بهتر از هر فردی دیگری اطلاع دارند که بنگاه‌های کوچک نظیر داروخانه‌ها، با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و تمرکز بیش از اندازه دولت بر مالیات ستانی از داروخانه‌ها نتیجه ای جز ایجاد گرفتاری بیشتر برای داروسازان، کاهش انگیزه برای ادامه فعالیت و تعدیل نیروی انسانی به دنبال نخواهد داشت  و این مسئله در حوزه دارو می تواند عواقب بدخیمی به دنبال داشته باشد.

به گفته مژده ای آذر، تجربه جهانی نشان داده که مالیات ستانی به هر نحو و به هر طریق و به هر قیمتی از کسبه خرده پا، آن هم بدون ارائه مستندات و بدون در نظر گرفتن واقعیت های کسب و کار طرف مربوطه، نه عادلانه است و نه با منطق اقتصاد سلامت سازگار است.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران افزود: فشار بیش از حد بر اقتصاد داروخانه‌ها، منجر به انحراف اقتصادی داروخانه‌ها شده و این موضوع، احتمال تخلف را افزایش می‌دهد و این با ماهیت فعالیت هایی که مستقیما با سلامت جامعه سروکار دارد، معارض است.

وی تصریح کرد: اگر دولت دنبال آن است که هزینه‌های جاری خود را از محل مالیات ها تامین کند، بهتر است به جای فشار بر کسب و کارهای کوچکی همچون داروخانه‌ها، به سراغ بنگاه‌های فاقد شناسنامه برود که اصالت فعالیت هایشان بر فرار مالیاتی استوار است.  

مژده‌ای آذر اضافه کرد: جامعه داروسازی کشور به ویژه داروسازان داروخانه دار نسبت به پرداخت مالیات حقه دولت، هیچگونه اعتراضی نداشته بلکه آماده پرداخت احیانا کم و کسری‌هایی هم که حتی اگر اشتباه شده، هم هستند ولی توانایی پرداخت مالیات های نجومی مورد ادعای برخی ممیزین مالیاتی را نداشته و در شرایط تعطیلی کسب و کار خود هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه سازمان مالیاتی، با در پیش گرفتن رویه فعلی، بدون توجه به واقعیت های کسب و کار، خواسته یا ناخواسته به تعطیل شدن بنگاه های کوچک نظیر داروخانه ها دامن می زند. این کار نه تنها موجب افزایش بی کاری و کاهش سطح اشتغال می شود، بلکه در چرخه توزیع دارویی کشور و سطح دسترسی مردم به دارو و خدمات دارویی نیز اثر منفی خواهد گذاشت

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران در پایان تاکید کرد: مالیات ستانی نباید همراه با ایجاد نارضایتی در میان مردم و علی الخصوص کسب و کارهای کوچک باشد. اهمیت این موضوع در حوزه عرضه کالاهای سلامت، به ویژه دارو و خدمات دارویی، باید مورد توجه سیاستگذاران قرار داشته باشد.

 
تاریخ درج1398:11:07
کلمات کلیدی
بازدید448
گروهاخبار عمومي