منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 195 نفر
بازدید دیروز: 313 نفر
تعداد کل بازدید: 897652 نفر

مشاهده شماره خبر7544

عنوانعلت برخی کمبودهای دارویی در بیمارستان ها بدهی به شرکت های پخش است
متن

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو دلیل برخی از کمبودهای دارویی در بیمارستان‌ها را بدهی به شرکت‌های پخش عنوان کرد.

دکتر شانه ساز در گفت‌وگو با ایفدانا گفت: درگذشته خرید شرکت‌ها از خارج به‌صورت فاینانس بود، یعنی بخشی از پول پرداخت و کالا یا ماده اولیه حمل و وارد کشور می‌شد و امکان پرداخت ۸۰ درصد مابقی پس از ۶ ماه میسر بود.
 
وی افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده در زمینه نقل‌وانتقال و تامین ارز، شرکت‌های داروسازی مجبور هستند به‌صورت نقدی و یا حتی به‌صورت پیش‌خرید اقلام موردنیاز خود را تهیه کنند و به همین دلیل نیاز به نقدینگی در شرکت‌های دارویی بسیار بیشتر شده و فاصله تامین و پرداخت مطالبات توان شرکت‌های دارویی را به‌شدت مورد چالش قرار داده است.
 
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شرکت‌های پخش را ملزم به تحویل داروها به بیمارستان می‌کنیم اما بیشتر از این نمی‌توانیم شرکت‌های پخش را تحت‌فشار قرار دهیم،  اگر شرکت‌های بیمه‌گر بتوانند مطالبات داروخانه‌ها را زودتر پرداخت کنند، در این صورت آن‌ها نیز بدهی شرکت‌های دارویی را پرداخته و آن‌ها هم مطالبات تامین کنندگان و تولیدکنندگان را می‌دهند، به این صورت این چرخه نقدینگی روان خواهد شد و  یقینا بحث کمبودهایی که بخش مهمی از کمبودها را به خود اختصاص داده کاهش چشمگیری می‌یابد.
 
وی با اشاره به نظارت های سازمان غذا و دارو بر شرکت های پخش دارویی، تصریح کرد: شرکت های دارویی حق ندارند تحویل داروهای حیاتی به بیمارستان ها را متوقف کنند، لذا در صورت مشاهده چنین مواردی معاونت های غذا و دارو با تخلفات برخورد خواهند کرد./
تاریخ درج1398:11:22
کلمات کلیدی
بازدید431
گروهاخبار عمومي