منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 364 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901275 نفر

مشاهده شماره خبر7545

عنوانآمادگی سازمان غذا و دارو برای تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی موردنیاز احتمالی بیماری کرونا
متن

رئیس سازمان غذا و دارو از آمادگی سازمان غذا و دارو به منظور تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی در صورت ورود احتمالی بیماری کرونا به کشور خبر داد.

به گزارش ایفدانا، دکتر محمدرضا شانه ساز در همایش معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور با گرامی داشت ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به مسائل مختلف مبتلابه سازمان غذا و دارو گفت: یکی از موضوعاتی که طی سال‌های اخیر مغفول مانده است تصویب اساسنامه سازمان غذا و دارو پس از تصویب آن در شورای عالی اداری کشور است.


 وی افزود: سازمان غذا و دارو در سال های گذشته با مشکلات مختلفی از بیرون سازمان مواجه بوده است اما در سالهای اخیر نیز مسائل درونی مانند بدبینی جامعه نسبت به عملکرد سازمان ایجاد شده بود و این موضوع زمینه طرح موضوع اساسنامه سازمان را ضروری کرده است.  قید نام سازمان غذا و دارو در بخش های مختلف قانونی نشان می‌دهد که قانونگذار به تشکیل این سازمان صحه گذاشته است.

 رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو مصوب شورای عالی اداری کشور بوده و کاملا منطبق با قانون است، گفت: متاسفانه موضوع تصویب اساسنامه سازمان در گذشته به دلایل مشکلاتی که بین دولت و وزارت بهداشت وجود داشت محقق نشد، اما امیدواریم با بروزرسانی پیش‌نویس این اساسنامه بتوانیم مصوبه مجلس را در سال آینده اخذ کرده و این مسئله را حل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دستور وزیر بهداشت مبنی بر فعال شدن حوزه های مستقل مالی معاونت های غذا و دارو عنوان کرد:  این موضوع به منظور نظارت بر اجرای بند "ح" تبصره ۱۷، مبنی بر تفکیک حسابهای دارو و تجهیزات پزشکی بوده و لازم الاجراست.


 رئیس سازمان غذا و دارو همچنین از آمادگی این سازمان به منظور تامین منظومات پزشکی و اقلام مورد نیاز پاسخگویی به نیازهای احتمالی در صورت ورود بیماری کرونا به کشور خبر داد و گفت: اگرچه هنوز موردی از ابتلا به این بیماری در کشور گزارش نشده است،  اما سازمان غذا و دارو تمهیدات لازم را به منظور تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز اندیشیده است.


 وی همچنین بر لزوم برگزاری جلسات منظم ادارات کل مستقر در سازمان با واحدهای تابعه و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید کرد.


لازم به ذکر است معاونان غذا و داروی سراسر کشور در جریان این همایش مسائل و مشکلات حوزه مربوط به استان و شهر خود در زمینه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل، آرایشی و بهداشتی، منابع مالی و ... را عنوان کردند./
تاریخ درج1398:11:22
کلمات کلیدی
بازدید427
گروهاخبار عمومي