منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 374 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899214 نفر

مشاهده شماره خبر7547

عنوانرشد ۳۰ درصدی تولید در سال ۹۸
متن

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از رشد ۳۰ درصدی تولید کمی دارو در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایفدانا، دکتر غلامحسین مهرعلیان در نشست خبری نمایشگاه تقدیر از توانمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی با اشاره به رشد کمی تولید دارو گفت: پیش بینی می کنیم به تولید ۵۰ میلیارد واحد دارویی در سال برسیم، این عدد در سال ۹۷ حدود ۴۲ میلیارد عدد بوده و که براورد می شود این میزان در سال ۹۸، ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

وی افزود: سال جاری برای شرکت های تولید کننده سال سختی از لحاظ کیفی سازی خطوط و تجهیز بوده است. فرهنگ و نهضت کیفی سازی در خطوط تولید دارویی کشور به جریان افتاده است که نشان از مسئولیت اجتماعی شرکت های دارویی است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در امسال در حوزه تنظیم بازار کمترین نرخ کمبود دارویی به ویژه در دارو‌های ضروری را شاهد بودیم، گفت:  دلیل اصلی آن حضور پررنگ شرکت های تولیدکنندگان داخلی بود.

مهرعلیان اظهار کرد: ۶۰ درصد ارز تخصیص یافته به ماده اولیه و جانبی برای تولید دارو در داخل کشور است و یکی از برنامه‌های سازمان در حوزه ارزی این بود که به جای یورو از ارز شرقی مثل یووان، لیر و روپیه استفاده کردیم  و توانستیم به بیش از ۱۷ درصد مصرف ارز شرقی را افزایش دهیم که تاب آوری صنعت دارویی را در نسبت تامین ماده اولیه افزایش می‌ دهد.

وی خاطرنشان کرد: آمارنامه دارویی را بر پایه تیتک استخراج کردیم ودر فاز نهایی تدوین آمارنامه هستیم و آمار نامه سال ۹۷ و ۹۸ را تا پایان بهمن منتشر می‌کنیم./
تاریخ درج1398:11:24
کلمات کلیدی
بازدید412
گروهاخبار عمومي