منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 367 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901278 نفر

مشاهده شماره خبر7559

عنوانممنوعیت فروش ماسک در داروخانه‌های آذربایجان غربی
متن

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ممنوعیت فروش ماسک در داروخانه‌های این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی، دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربیصبح امروز در جلسه شورای مدیران این معاونت که در سالن شورا برگزار شد در خصوص افزایش تقاضا برای خرید ماسک اظهار داشت: بر اساس دستور العمل اخیر سازمان غذا و دارو، توزیع ماسک فقط از طریق هیأت امنای ارزی صورت خواهد گرفت
.
دکتر غفارزاده تصریح کرد: داروخانه‌ها صرفا اقدام به عرضه موجودی انبار خود تا قبل از ابلاغ این بخشنامه کرده‌اند که طبیعتا این دپو، بسیار محدود بوده و ظرف چند روز اخیر انجام شده است.

 وی افزود: با ابلاغ بخشنامه اخیر، داروخانه‌ها مسئولیتی در قبال عرضه ماسک نخواهند داشت و هیأت امنای ارزی راسا اقدام خواهد کرد.
معاون غذا و داروی آذربایجان غربی تاکید کرد: در این بخشنامه صراحتا ذکر شده که توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی ( بنددار و کش‌دار)،فیلتردار،N۹۵ وN۹۹ تا اطلاع ثانوی ممنوع استو داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد  از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.

 وی گفت: هیات امنا ارزی وزارت متبوع اقدام به خرید تمام تولیدات ماسک‌های شرکت‌های ایرانی می‌کند و آن را برای توزیع رایگان بین خانواده‌ها در سراسر کشور در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم برای پیشگیری از ابتلا به خرید ماسک های پزشکی روی آورده‌اند و این امر سبب کمبود و نیز گرانی این محصول بهداشتی شده است، رعایت بهداشت فردی مقدم بر زدن ماسک است اصرار بر استفاده از آن بدون توجه به رعایت سایر موارد بهداشت فردی هیچ تاثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد./
تاریخ درج1398:12:07
کلمات کلیدی
بازدید444
گروهاخبار عمومي