منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 29 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902068 نفر

مشاهده شماره خبر7563

عنواندر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان؛ نکات بهداشت استفاده از شوینده ها در آستانه سال نو
متن

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خصوص رعایت نکات بهداشتی در زمان خانه تکانی توضیح داد.

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان،مهندس حمید شیرازیان در گفتگو با صدا و سیمای همدان در خصوص رعایت نکات بهداشتی در زمان خانه تکانی عید گفت: خانم ها در زمان استفاده از مواد شوینده به نکاتی از قبل رعایت بهداشت و ایمنی فردی توجه کنند.
 
وی ادامه داد: از مخلوط کردن شوینده ها با یکدیگر در حین استفاده به شدت برهیز نمائید و به هیچ وجه در زمان نظافت منزل شوینده ها را با آب گرم ترکیب کنید.
 
مهندس شیرازیان با بیان این که درهنگام استفاده از شوینده ها به دقت دستورالعمل و برچسب های روی مواد شوینده را مطالعه نمایید اضافه کرد: از مخلوط کردن مواد شوینده با یکدیگر به شدت پرهیز کنید زیرا مواد سمی تولید شده که باعث مسمومیت تنفسی می گردد.
 
وی ادامه داد:به هشدارهای روی مواد شوینده به دقت توجه شود و مواد از دسترس کودکان دور نگه داشته شود و شوینده ها را از مراکز مورد تائید تهیه کنند و به مجوزها و پروانه ساخت محصول جهت تقلبی نبودن آن دقت نمایند.
 
مهندس شیرازیان: تصریح کرد:تحت هیچ شرایطی مواد شوینده با آب گرم مخلوط نشود و در هنگام استفاده از دستکش و ماسک استفاده نمائید.
 
وی در ادامه گفت: بهتر است مواد شوینده در مکانی مورد استفاده قرار گیرد که دارای تهویه هوا باشد و در مکانهایی مانند سرویس بهداشتی و حمام ابتدا مواد شوینده را ریخته و محل را به مدت ۱۰دقیقه ترک نمایند و سپس جهت شستشو و آبکشی کامل به محل مورد نظر مراجعه نمایند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا مواد شوینده نباید با آب گرم مخلوط شوند گفت: شوینده ها بر پایه کلر است وهنگامی که با آب گرم مخلوط شود گازی تولید می شود که به شدت سمی است و باعث مسمومیت تنفسی و ریوی می گردد.
تاریخ درج1398:12:12
کلمات کلیدی
بازدید443
گروهاخبار عمومي