منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 488 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901399 نفر

مشاهده شماره خبر7568

عنوانتولید و ورادات اوسلتامیویر ۵ برابر مصرف سالیانه کشور/ افزایش ۶ برابری مصرف ماسک درکشور
متن

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار عدد داروی اسلتامیوویر که ۵ برابر مصرف سالیانه است تولید و وارد کردیم که پاسخگوی نیاز ۵۳۰ هزار بیمار است.


به گزارش ایفدانا، دکتر محمدرضا شانه ساز در نشست خبری ستاد هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا اظهار کرد: به منظور تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی در بحران بین المللی کرونا همکاری هایی بین سازمان غذا و دارو، وزارت کشور، تعزیرات و نیرو‌های مسلح صورت گرفت.

وی افزود: با افزایش تقاضا برای تهیه اقلام بهداشتی علیرغم همه تلاش‌ها امکان پاسخگویی به نیاز‌های کشوری وجود نداشت، بر این اساس سایر صنوف نیز با تبدیل خطوط تولید پای کار آمدند و با همکاری بین بخشی شرایط بهبود یافت.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وضعیت تامین اقلام از قبیل مواد خوراکی و داروها علیرغم تحریم های ظالمانه به نسبت برخی از کشورهای پیشرفته بهتر بود، عنوان کرد: تولید را در حوزه اقلام بهداشتی به چندین برابر افزایش دادیم و اکنون در این حوزه بخش اعظم نیاز کشور از تولید داخل تامین می‌شود همچنین با حذف سود گمرکی، محموله ها در مواردی تا ۴۸ ساعت وارد شد که این مدت کوتاه بی نظیر است.

وی با اشاره به میزان تولید الکل در کشور بیان کرد: تولید روزانه الکل ما از ۱۷۰ هزار لیتر به ۴۰۰ هزار لیتر  در روز رسیده که بخش اعظم آن شامل ذخایر استراتژیک می شود.

دکتر شانه ساز با اشاره به پروسه تامین مواد ضدعفونی، توضیح داد: در تولید محصولات ضدعفونی کننده به استان‌ها اجازه دادیم تا مجوز‌ها توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی همان استان صادر شد و به این ترتیب امکان صدور یک روزه مجوز محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم ایجاد سامانه برخط برای تولید، واردات و توزیع، «سامانه هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو» راه اندازی شد.بر این اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی به سامانه متصل هستند تا معاونان غذا و دارو، معاونان بهداشت و درمان، استانداران و شرکت‌ها بتوانند اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان لازم انجام دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در بحران کرونا قریب به ۲۰۰ کشور در گیر هستند، عنوان کرد: ظرفیت کل کشور پای کار آمده است تا نیاز کشور را از داخل و خارج تامین کند.

وی با بیان اینکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اسلتامیویر که ۵ برابر مصرف سالیانه است تولید و وارد کردیم، گفت: اسلتامیوویر تامین شده برای ۵۳۰ هزار نفر کافی بود، اما گاهی حتی در برخی مراحل با کمبود‌ها یا تاخیر در تحویل دارو به مردم مواجه بودیم و یکی از دلایل آن تجویز غیر منطقی برای پیشگیری بود.

شانه ساز با اشاره به ایجاد صف‌های  طولانی در ۲ داروخانه برای توزیع داروی بیماران مبتلا به کرونا، افزود: برای تسهیل دسترسی تعداد را ظرف ۲۴ ساعت به ۹ داروخانه افزایش دادیم.

شانه ساز با اشاره با افزایش چندبرابر مصرف ماسک و تقاضای بالای مردم اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در شرایط عادی استفاده می‌شد و ما این میزان تولید داشتیم و اکنون تولید ۶ برابر شده است. با توجه به پیک مصرف عمدتا تمرکز در مراکز بهداشتی و درمانی و با همکاری صنوف ماسک‌های پارچه‌ای با یک لایه فیلتر تولید و عرضه خواهند شد/.
تاریخ درج1399:01:02
کلمات کلیدی
بازدید427
گروهاخبار عمومي