منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 524 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901435 نفر

مشاهده شماره خبر7578

عنوانرئیس سازمان غذا و دارو: تولید داروی فاویپیراویر در سه شرکت ایرانی/ ورود ماده اولیه ایرانی تا ۲ ماه آینده به بازار
متن

رئیس سازمان غذا و دارو درباره تولید داروی فاویپیراویر در ایران اظهار کرد: فاویپیراویر از حدود ۸ سال گذشته برای درمان بعضی از بیماری های ویروسی مورد استفاده قرار می گیرد و مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد این دارو در درمان کرونا اثربخشی دارد و کشورهای دنیا به شدت روی این موضوع کار می کنند تا به نتایج قطعی برسند.

به گزارش ایفدانا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمدرضا شانه ساز افزود: در ایران فاویپیراویر برای درمان کرونا وارد فاز مطالعات بالینی شده تا از ایمنی و اثربخشی آن اطمینان حاصل کنیم.


وی ادامه داد: توان تولید ماده اولیه فاویپیراویر در کشور به صورت بالقوه وجود دارد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، ظرف مدت زمان کوتاهی ماده اولیه این دارو تولید خواهد شد.


شانه ساز با اشاره به تولید داروی  فاویپیراویر در ایران اظهار کرد: سه شرکت برای تولید شکل نهایی این دارو اعلام آمادگی کرده اند اما برای تصمیم گیری  سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت  در همه این موارد صرفا تایید کمیته ای واجد صلاحیت علمی و از هر نظر بیطرف ملاک خواهد بود. و در این قبیل موارد ادعای یک نفر نمیتواند ملاک تصمیم سازی های مهم  قرار گیرد. لذا ملاک نهائی نظر مراجع ذی صلاح و بی طرفی است  که شخصا هیچ سودی از ورود یا عدم ورود دارو به فهرست دارویی کشور نمی برند،‌  و لذا اگر تاییدیه های لازم اخذ شود، دارو به سرعت به تولید انبوه خواهد رسید. احیانا اگر کمبودی هم وجود داشته باشد در صورت لزوم تا تامین کمی و کیفی کامل توسط داروهای تولید داخل،  واردات هم در دستور کار قرار خواهد گرفت .


رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد:‌ یک شرکت دانش بنیان این دارو را بطور محدود تولید کرده و مطالعات بالینی تحت نظارت اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در حال انجام می باشد  و با توجه به این شرایط اضطراری و خاص در بحران کرونا، استثنا  بحث کارآزمایی‌های بالینی و تولید به موازات هم دنبال می‌شود.
تاریخ درج1399:01:23
کلمات کلیدی
بازدید413
گروهاخبار عمومي