منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 1 نفر
بازدید امروز: 272 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905213 نفر

مشاهده شماره خبر762

عنوان دکتر فاضل: K عادلانه را هرچه سریعتر اعلام کنیم/ کشورهای فقیر همسایه از ما نرخ بالاتری دارند
متن

رییس هیات مدیره مجمع انجمن های علمی – تخصصی پزشکی کشور خواستار هر چه سریع تر مشخص شدن تعرفه های واقعی در نظام سلامت شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی ، دکتر ایرج فاضل که در اولین نشست مجمع انجمن ها علمی –تخصصی پزشکی کشور سخن می گفت،  اظهار کرد: تعیین کردن  پزشکی کار زیاد سختی نیست و ما باید به اسم مجمع انجمن ها علمی –تخصصی پزشکی کشور ، این مجمع را رسمیت ببخشیم و k عادلانه را اعلام کنیم.

 

وی با بیان این که مشکل اساسی تعرفه ، بیمه ها هستند گفت: تا کنون پیش تعیین کننده تعرفه ها، بیمه ها بوده اند که تا کنون نیز زیر بار تعرفه عادلانه نرفته اند؛ بنابراین مشکل اساسی به سازمان های بیمه گر بازمی گردد. اگر شما به بررسی کشورهای فقیر همسایه بپردازید، ملاحظه می کنید که تعرفه های آنها بسیار بالاتر از ما است. 

 

رییس هیات مدیره مجمع انجمن های علمی – تخصصی  پزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: ما در این مجمع اقدامات بسیار بزرگی می توانیم انجام دهیم، چراکه زیر سقف پزشکی ایران نشسته ایم ؛ بنابراین از این فرصت باید نهایت استفاده را برای خدمت به جامعه برد.

وی ادامه داد: بی تردید بسیاری از مشکلات و معضلات را می توانیم در این جمع برطرف کنیم، به شرط این که به سرعت تصمیم بگیریم و اراده کنیم. مطمئن باشید، اگر در مورد مسائل مختلف اظهار نظر و موضع گیری کنید، نفوذ خود را در کشور خواهید داشت.

 

 

دکتر نوبخت:

قیمت ویزیت ها یک پنجاهم قیمت جهانی است

 

دکتر نوبخت دبیر هیات مدیره مجمع انجمن های علمی – تخصصی  پزشکی کشور نیز در این نشست با انتقاد از وضعیت موجود حاکم بر قیمت تعرفه ها اظهار کرد: ما بیست سال است که در رابطه با واقعی شدن تعرفه ها سخن می گوییم؛ اما هیچ گاه این کار را عملیاتی نکرده ایم. در حال حاضر قیمت برخی کالاها بیست برابر قیمت جهانی است در حالی که ویزیت پزشکان یک – پنجاهم قیمت جهانی هم نیست.

وی ادامه داد: به گفته مسوولان بیمارستان های دولتی ورشکسته هستند اما آن چه روی آن تاکید داریم بخش خصوصی است. بنابراین باید سازمان نظام پزشکی با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و  جامعه  پزشکی،  قیمتی را برای تعرفه اعلام کند تا راه سوء استفاده بسته شود.

 

 

دکتر ظفرقندی:

تعیین تعرفه ها نباید عقب بیافتد

دکتر ظفرقندی نایب رییس هیات مدیره مجمع انجمن های علمی – تخصصی  پزشکی کشور نیز تاکید کرد: تعیین تعرفه ها نباید عقب بیافتد و وظیفه مجمع است که به همه انجمن ها سفارش دهد نظر خود را در این زمینه مطرح کنند. باید هر چه سریع تر نرخی مصوب شود و کار کارشناسی به مجمع ارجاع داده شود.

وی ادامه داد: بی تردید در سازمان نظام پزشکی برای تعیین قیمت واقعی تعرفه ها محدودیت هایی وجود دارد. زمانی با مصوبه مجلس ششم این اختیار دست ما بود ؛ اما در حال حاضر این اختیار دست ما نیست در صورتی که نباید این اختیار خارج می شد. بنابراین اگر می خواهیم به عنوان نهادی مستقل عمل کنیم باید انجمنهای علمی – تخصصی به صورت جدی روی آن کار کنند و برای تعامل سازمان نظام پزشکی با نهادهای دیگر این سند خوبی خواهد بود.

تاریخ درج1392:10:03
کلمات کلیدیk
بازدید929
گروهاخبار عمومي