منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 25 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891055 نفر

مشاهده شماره خبر7658

عنوانمذاکره با تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا
متن

وزیر بهداشت گفت: دنیا نمی ‌داند واکسن کرونا چگونه اثر خواهد کرد و چه مدت ایمنی ‌زایی خواهد داشت. لذا رویکرد به واکسن به عنوان واکسنی برای پیشگیری از کووید ۱۹، تردیدآمیز است. خوشبختانه در این زمینه هم در کشور اقداماتی انجام شده است و ما از هیچ کشوری عقب نیستیم.

به گزارش ایفدانا و به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در نشستی با مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ضمن قدردانی از همکاری و همراهی ستاد با برنامه های وزارت بهداشت در مقابله با کووید ۱۹، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که به نام بنیان گذار جمهوری اسلامی مزیّن است، گام های بزرگی در توسعه زیر ساخت های کشور در تمام حوزه ها و به خصوص برای نقاط کمتر برخوردار و محروم برداشته است.

وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، از همان روزهای نخست شیوع کرونا، با تهیه مایحتاج بیمارستان ها اعم از تجهیزات پزشکی و داروها با ما همکاری کردند. جمهوری اسلامی توانست در کمتر از دو ماه از واردکننده تجهیزات پزشکی به یکی از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و بعد صادرکننده این اقلام تبدیل شود و یکی از اضلاع اصلی خلق این حماسه، حمایت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود.

 
دکتر نمکی با اشاره به وضعیت تولید واکسن کرونا، گفت: بنده به عنوان یک ایمونولوژیست که از گروه هایی است که در حوزه واکسن کار می کنند، باید بگویم، نه ما بلکه دنیا نمی ‌داند که واکسن کرونا چگونه اثر خواهد کرد و چه مدت ایمنی ‌زایی خواهد داشت. لذا رویکرد به واکسن به عنوان واکسنی برای پیشگیری از کووید ۱۹، تردیدآمیز است. خوشبختانه در این زمینه هم در کشور اقداماتی انجام شده است و ما از هیچ کشوری عقب نیستیم. بزرگترین افتخار ما این است که ملت ما می داند که ما در اوج فشار و تحریم، محتاج بیرون از مرزها نیستیم که افتخار غرور آمیزی است؛ حتی در حوزه تولید واکسن.


وی تاکید کرد: ما به جای اینکه پیش پرداخت دهیم برای خرید واکسن از کشورهایی که بلاتکلیف هستند و نمی دانند آیا این را به دنیا خواهند داد یا خیر، با سرمایه گذاری بر روی زیرساخت‌هایمان و با هزینه ای بسیار کمتر از آنچه برای پیش خرید باید به سایر کشورها می دادیم، این کار را انجام می دهیم و با همت عزیزان، مذاکراتی را با تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا داریم تا بتوانیم در قالب یک پروژه مشترک با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت ‌های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی بیرونی، یک زیر ساخت درازمدت برای تولید واکسن‌ های انسانی و دامی در کشور ایجاد کنیم و در آینده بتوانیم از اثرات آن برخوردار شویم.
تاریخ درج1399:05:13
کلمات کلیدی
بازدید441
گروهاخبار عمومي